וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחודש הבא: סגן נשיא ארה"ב ינאם במליאת הכנסת

22.11.2017 / 21:48

פנס צפוי לשאת נאום במליאה במהלך ביקורו בישראל בדצמבר, ולהיות הבכיר האמריקני הראשון שעושה זאת זה כעשור. לוואלה! NEWS נודע כי נבחנת האפשרות שייבקר בכותל

עריכה: שניר דבוש וורד לידני

(בווידאו: טראמפ מבקר בישראל, מאי האחרון)

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס צפוי לשאת נאום במליאת הכנסת במהלך ביקורו בישראל בחודש הבא, ולהיות הבכיר האמריקני הראשון שנואם בבית המחוקקים הישראלי מאז הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, שעשה זאת בשנת 2008. גורם בכנסת אישר בשיחה עם וואלה! NEWS את הידיעה, שפורסמה לראשונה בחדשות עשר. פנס צפוי להגיע לישראל באמצע חודש דצמבר. על פי הדיווח, ההחלטה לנאום בכנסת הייתה יוזמה של סגן הנשיא עצמו.

לוואלה! NEWS נודע כי נבחנת האפשרות שבמהלך הביקור, פנס יקיים גם ביקור פרטי בכותל המערבי, בהמשך לביקורו ההיסטורי של הנשיא דונלד טראמפ במקום במאי האחרון, שהפך אותו לנשיא המכהן הראשון שביקר בכותל.

פנס ינחת בישראל ב-18 דצמבר, כחלק ממסע אזורי שיכלול גם את מצרים ואת הרשות הפלסטינית. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין, ולפני נאומו בכנסת ייפגש גם עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הפגישה עם אסד: פוטין שוחח עם נתניהו על המצב בסוריה
אחיו של מנגיסטו באו"ם: "סייעו בשחרורו של אברה, הוא לא עשה רע לאיש"
צל המשברים באזור: נתניהו ייפגש בחודש הבא עם מקרון בפריז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, וושינגטון, ארה"ב. פברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נחשב פרו-ישראלי. פנס עם נתניהו, בחודש פברואר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

במוקד ביקורו של פנס יעמדו הנושא האיראני והסורי, בצל החשש הגובר בישראל מהתבססותה של איראן בסוריה בחסות סיום מלחמת האזרחים במדינה, וכן מאמצי ממשל טראמפ להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

הבכיר האמריקני האחרון שנאם בכנסת היה ג'ורג' בוש הבן, במהלך ביקורו בישראל במאי 2008, לרגל ציון 60 שנה למדינה. הנשיא אובמה שקל לנאום בכנסת במהלך ביקורו ב-2013, אולם לבסוף החליט לנאום בבנייני האומה בירושלים. במהלך ביקורו של טראמפ בישראל לפני כחצי שנה הוא נאם במוזיאון ישראל.

פנס, שנחשב לפוליטיקאי רפובליקני פרו-ישראלי, ייצג את הבית הלבן גם בוועידת אייפאק מוקדם יותר השנה, והוא צפוי גם לנאום בשבוע הבא באירוע מיוחד של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לציון 70 שנה להחלטת עצרת האו"ם על תכנית החלוקה בכ"ט בנובמבר 1947.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully