וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פעיל חמאס שעבד בחפירת המנהרות חדר לישראל ונעצר

23.11.2017 / 13:14

כתב אישום הוגש נגד אחמד עביד, בן 23 מסג'עיה, שנעצר בשטח ישראל. בחקירתו עלה כי הוא השתתף בחפירת מנהרות טרור, ועבר הכשרה צבאית בתחומי הנ"ט, ההנדסה והצליפה

צלמים זמניים מורשים

תושב רצועת עזה נעצר בשטח ישראל לפני כחודשיים לאחר שחצה את גדר המערכת - כך הותר היום (חמישי) לפרסום, עם הגשת כתב אישום נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. הנאשם אחמד עביד, בן 23 תושב סג'עיה, גויס לחמאס לפני כארבע שנים, והשתתף בחפירת מנהרות טרור.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה עלה כי עביד עבר הכשרה צבאית ונטל חלק באימונים צבאיים בתחומי הנ"ט, ההנדסה והצליפה. הוא השתתף בכוח הריסון (אבטחת הגבולות) מטעם חמאס.

משב"כ נמסר כי בחקירתו התקבל מידע רב אודות פעילות מערך המנהרות של חמאס ברצועת עזה - הן מנהרות המיועדות לפעילות התקפית בשטח ישראל, והן מנהרות המיועדות ללחימה מול כוחות צה"ל בתוך שטח הרצועה.

אחמד עביד. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
חדר לארץ. אחמד עביד/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

בחודש שעבר פוצץ צה"ל מנהרת טרור של הג'יהאד האסלאמי שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, סמוך לגדר המערכת. כ-14 מחבלים, בהם בכירים בג'יהאד, נהרגו בפיצוץ, וחלקם נותרו לכודים בתוך המנהרה. בצה"ל אמרו כי "הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הפיצוץ כי "אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל" וכי "אמרתי פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר גם הוא כי איתור ופיצוץ המנהרה הם תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית, שלדבריו "מאפשרת לנו להתמודד יותר טוב עם איום המנהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully