וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בשרון: "דורשים שיאתרו מזהמים - כמו שמאתרים מחבלים"

23.11.2017 / 1:31

שריפת פסולת המתבצעת מעבר לקו הירוק היא הגורם לבעיית הריחות החריפים אשר פוקדת את איזור השרון והמרכז. בכנס חירום שנערך בנושא מתחו ראשי הרשויות ביקורת על התנהלות המדינה, "אם מדינת ישראל מצליחה לאתר מבוקשים בשטחים, היא יכולה גם לאתר שריפות"

שריפת פסולת במשרפות פיראטיות מעבר לקו הירוק  23.11. ללא, מערכת וואלה! NEWS
"מדובר במכת מדינה", שריפת פסולת מעבר לקו הירוק/מערכת וואלה! NEWS, ללא

מטרדי הריחות החריפים מוכרים לכל תושבי השרון והסביבה. בדיקה שערכה עיריית פתח תקווה גילתה שמקור הריחות הוא בשריפת פסולת המתבצעת במשרפות פיראטיות מעבר לקו הירוק. בשל כך הוחלט לכנס את כל הגורמים יחד עם נציגי הממשלה על מנת להביא לפתרון המטרד.

"ילדינו מתעוררים באמצע הלילה עם עיניים צורבות וקשיי נשימה. הריחות באזור מפריעים מאוד לתושבים והופכים את חייהם לבלתי נסבלים", כך אמר אתמול (רביעי) ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, במהלך כינוס החירום בהשתפות עשרות ראשי רשויות מהשרון והמרכז, יושב ראש ועדת הפנים דוד אמסלם (הליכוד), ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני), ונציגים ממשרדי החקלאות, הגנת הסביבה והבריאות. ברוורמן הוסיף: "כפי שיש קבינט בטחוני, אנו נדרוש הקמת קבינט איכות סביבה. על רשויות המדינה לטפל בתופעה הזו".

עוד בוואלה NEWS:
פוטין ורוחאני ניצחו בסוריה - וישראל מתמודדת עם המציאות החדשה
בחודש הבא: סגן נשיא ארה"ב ינאם במליאת הכנסת
מסתמן: שיחות הפיוס בקהיר בין חמאס לפתח יסתיימו ללא תוצאות

שריפת פסולת במשרפות פיראטיות מעבר לקו הירוק  23.11. ללא, מערכת וואלה! NEWS
שריפת פסולת מעבר לקו הירוק/מערכת וואלה! NEWS, ללא

יושב ראש ועדת הפנים, חבר הכנסת דוד אמסלם הביע גם הוא את זעמו על התנהלות המדינה בנושא ההצתות הפיראטיות ואמר: "מדובר בטרור לכל דבר, המדינה צריכה לטפל בזה. בעוד חודש נקיים דיון בנושא בוועדה בראשותי בכנסת".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר הוסיף: "זו מכת מדינה, נפעיל כוחות אכיפה ונפעל לשינוי החוק, כך שיאפשר לנו כלים למניעה". דנציגר הכריז על תכנית חדשה של משרדו, במסגרתה יטפלו פקחים בשריפות בשטחים פתוחים ברגע הדיווח, תוך הקצאת כוחות לכך במנהל האזרחי.

ראשי הערים שהשתתפו בדיון הצטרפו לביקורת על התנהלות המדינה בנושא, וקראו לפעולה בשטחי הרשות הפלסטינית על מנת להתמודד עם הבעיה. ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב אמר כי "אם מדינת ישראל מצליחה לאתר מבוקשים בשטחים, היא יכולה גם לאתר שריפות. עלינו להגדיר זאת כפעילות פח"ע".

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הודיעה כי היא מקבלת מאות פניות מתושבי השרון והעיר פתח תקווה על מפגעים סביבתיים וקראה לרשויות לאחד כוחות עם הרשויות הערביות באזור כדי לטפל בהם. "הציבור מזמן לא אדיש והוא מבין מה משפיע על חייו. אוויר נקי והזכות לו ולחיים בריאים הם דבר בסיסי", אמרה פארן.

הפעיל יניב בלייכר מוועד הפעולה "אזרחים למען אוויר נקי" הוסיף כי "תופעת שריפות הפסולת היא מכת מדינה ומחדל בקנה מדינה לאומי, שכתוצאה ממנו נושמים מיליון איש מדי יום אוויר מזוהם. בריאות ילדינו הפכה להפקר". לדבריו, "על המדינה להבין כי אנו במצב חירום לאומי. על שמונת משרדי ממשלה האחראיים למצב לשלב כוחות כדי לפתור את הבעיה. ראש הממשלה צריך להתערב באופן אישי, להקים ועדה בין משרדית לטיפול בנושא ולאשר תקציבים. המצב הוא בלתי נסבל ואנחנו דורשים פתרון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוד אמסלם במהלך ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
"מדובר בטרור לכל דבר", ח"כ דוד אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully