וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שיחות הפיוס בקהיר בין חמאס לפתח יסתיימו ללא תוצאות

22.11.2017 / 23:05

בהצהרה משותפת של הפלגים אחרי סבב שיחות נוסף בקהיר הם קראו לקיים בחירות עד סוף השנה הבאה. עם זאת, בכיר חמאס הביע אכזבה מהתוצאות ואמר כי הן כשלו. "לא השגנו תוצאות בשטח"

צילום: רויטרס

הפלגים הפלסטיניים הכריזו הערב (רביעי) בתום סבב נוסף של פגישות בקהיר בין חמאס לפתח כי הם קוראים לוועדת הבחירות להתכונן לבחירות חדשות לנשיאות ולפרלמנט עד לסוף השנה הבאה, וקראו ליו"ר הרשות אבו מאזן לקבוע תאריך בתום התייעצות עם כל הצדדים.

חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר החודש שעבר, במטרה לסיים עשור של פילוג ושל איבה בין הצדדים, והערב הם שיבחו את יישומו. עם זאת, בכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר הערב כי השיחות כשלו. "פעלנו בכל כוחנו כדי להשיג תוצאות בשטח להפסקת הסנקציות, פתיחת המעברים והתקדמות בסוגיות הפיוס, אבל לצערנו לא הצלחנו בכך", אמר. "יצאנו בהסכם ללא משמעות וללא אמצעי יישום. וההודעה הזו מעורפלת ולא אפשרית ליישום בתקופה הקרובה".

במסגרת ההסכם, הועברה השליטה על המעברים לידי הרשות הפלסטינית, והחודש, לראשונה מאז 2007, נפתח מעבר רפיח למעבר אזרחים תחת פיקוח אנשיו של אבו מאזן. לפי השלב הבא, עד 1 בדצמבר תועבר השליטה המנהלית על רצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית, אולם חמאס לא יוותר על נשקו.

לקריאה נוספת:
הפלגים הפלסטיניים יתכנסו בקהיר: הג'יהאד יבקש הישג - בתמורה לשקט
לראשונה זה עשור: מעבר רפיח נפתח תחת אחריותה של הרשות הפלסטינית
הוויתורים הדרמטיים של חמאס עשויים לבשר על עידן חדש ברצועה

פיוס פלסטיני - נציגי חמאס ופתח לשיחות בקהיר חתמו על הסכם פיוס בין התנועות. רויטרס
פגישת הפלגים בקהיר בחודש שעבר/רויטרס

בהצהרה שמסרו הצדדים לא פורטו הסדרי הביטחון בעזה, אולם הם קראו לאבו מאזן להסיר את הסנקציות שהטיל על הרצועה, בהן קיצוץ באספקת החשמל ובצמצום משכורתיהם של כ-60 אלף עובדי הרשות ב-30%. אבו מאזן אמר בעבר כי יעשה זאת לאחר העברת השליטה על הרצועה.

הצדדים גם גינו את האיום האמריקני לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון, שגרמה למשבר בין הרשות לממשלו של דונלד טראמפ.

ברשת אל-מיאדין צוטטו גורמים דיפלומטיים שאמרו כי אבו מאזן סירב לשוחח בטלפון עם ג'ארד קושנר, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ לאזור, בעקבות משבר הנציגות. במקום זאת, כך דווח, הוא הופנה לשוחח עם השגריר הפלסטיני בוושינגטון.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully