וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים משבית היום את הלימודים בתיכונים

21.11.2017 / 6:00

הארגון עורך שביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על "סחבת" במשא ומתן עם משרד האוצר על הסכמי שכר. הלימודים וכל הפעילויות - למעט טיולים שתוכננו מראש - בוטלו. בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובחינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כסדרם

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים מושבתים היום (שלישי) בכל הארץ בעקבות אי הסכמות בין ארגון המורים לבין משרד האוצר לגבי הסכמי השכר. מורים המלמדים בחטיבה העליונה בין כיתות י' עד י"ד לא יגיעו היום לבתי הספר, ובנוסף אליהם כך גם חברי הארגון המלמדים בבתי הספר השש שנתיים - ט' עד י"ד. בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר של החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כסדרם, וטיולים שתוכננו מראש בתיכונים יתקיימו כסדרם.

אתמול הודיע ארגון המורים כי יקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בעקבות מה שכינו "התבצרות האוצר וחוסר התקדמות במשא ומתן". לטענת הארגון, מתקיימת "סחבת" בקביעת ישיבות המשא ומתן ופקידי האוצר מנסים להטעותם "באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים" - וזאת כדי "להקטין למקסימום" את דרישות המורים. בין הדרישות שמציב הארגון, העלאת שכרם של המורים החדשים לרף מינימום של 8,000 שקלים ותוספת לשכרם של המורים הוותיקים.

עוד בוואלה! NEWS:
גם היום: מזג אוויר חורפי בצפון ובחוף; חשש משיטפונות בבקעת הירדן
תוספת 40% לשעות מטפל וקצבה של 5,000 שקל: תכנית הסיעוד החדשה
קולות בלב אוקיינוס סוער: מרוץ נגד הזמן לאיתור הצוללת הארגנטינאית

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
ארגון המורים טען כי פקידי האוצר מסרו נתונים שגויים. אילוסטרציה/שרון בוקוב

איפה לא יתקיימו לימודים?

מורים המלמדים בחטיבה עליונה בכיתות י' עד י"ד שובתים היום ולא מגיעים לבית הספר.

חברי הארגון המלמדים בחטיבת הביניים וגם בחטיבה העליונה כמו בבתי הספר השש שנתיים שובתים ולא מגיעים לבית הספר. כך למשל, בתיכונים שבהם ישנן כיתות ט' עד י"ד, יצטרכו מנהלי בתי הספר למצוא סידור חלופי, או גיבוי ממורי הסתדרות המורים, לתלמידי כיתות ט'. בנוסף לכך, גם מורים שהם חברי הארגון המלמדים בכיתות ללקויי למידה בחטיבה העליונה שובתים.

מה כוללת השביתה?

השביתה כוללת את כלל הפעילויות בבית הספר ובהן ישיבות פדגוגיות, ישיבות הורים וכו'. אין להגיע לכל פעילות בבית הספר.

באלו מוסדות יתקיימו הלימודים כסדרם?

בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (אלו שהמורים המלמדים בהן נמנים על הסתדרות המורים, ד"י) כמו כן, גם בתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

כמה זמן תימשך השביתה?

השביתה היא שביתת אזהרה בת יום אחד ולא שביתה ללא הגבלת זמן. עם זאת, בארגון המורים הזהירו כי אם משרד האוצר לא יגיע עמם להסכמות לגבי העלאות שכר של מורים ותיקים לצד העלאת השכר שהוצעה למורים המתחילים, העיצומים יתרחבו עד לכדי השבתת מערכת החינוך.

עוד באותו נושא

היום שביתה: איפה לא לומדים וכמה זמן היא תימשך? המדריך המלא

לכתבה המלאה
אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים/מערכת וואלה! NEWS, -
תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
תלמידים הולכים לבית ספר בתל אביב/ראובן קסטרו

בתגובה לטענות ארגון המורים נמסר ממשרד האוצר כי התעקשותו של יו"ר הארגון רן ארז לפוצץ את המשא ומתן היא על "העלאת שכר המורים הוותיקים על חשבון המורים המתחילים". המשרד טוען כי בזמן שהוא מעוניין לתת תוספת תקציבית גדולה יותר מ-8,000 שקלים למורים המתחילים, מעדיף יו"ר הארגון שעיקר העלאת השכר תגיע למורים הוותיקים. זאת, לטענתם, עקב העובדה שהוא עומד לפני תקופת בחירות והמורים הוותיקים הם קהל הבוחרים שלו.

ביום חמישי הודיע ארז על פתיחה בעיצומים במערך החינוך העל-יסודית בשל "ניסיון האוצר למשוך את זמן המשא ומתן ולדחות הצעות של ארגון המורים". אתמול נערכה ישיבת המשא ומתן שנקבעה מראש, שארז הבטיח כי אם לא יושגו בה הסכמות יחדש הארגון את המאבק ויחל בהשבתות ובעיצומים. זאת לאחר שביתת המחאה שנערכה בבתי הספר העל-יסודיים ביום ראשון שעבר. שבוע לפני כן הוכרז סכסוך עבודה, הנובע לפי ארז מכוונת האוצר להעלות את שכרם של המתחילים על חשבון המורים הוותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully