וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות בלב אוקיינוס סוער: מרוץ נגד הזמן לאיתור הצוללת הארגנטינאית

דובר הצי הארגנטינאי מסר כי מקור הקולות שאותרו באזור היעלמותה של ה"סאן חואן" אינו בצוללת עצמה. יותר מעשרה כלי טיס מכמה מדינות משתתפים בחיפושים אחרי הצוללת שנעלמה לפני כשבוע, כשעל סיפונה 44 אנשי צוות

הצוללת הארגנטינאית "סן חואן" שנעלמה עם צוותה. רויטרס
משפחות הנעדרים התכנסו בבסיס הצי במאר דה פלטה. ה"סאן חואן" וצוות הצוללת, בשנה שעברה/רויטרס

הצוללת הארגנטינית שנעדרת מאז השבוע שעבר דיווחה על בעיה אלקטרונית והייתה בדרכה לבסיסה בטרם נעלמה בדרום האוקיינוס האטלנטי - כך אמר אתמול (שני) דובר של הצי, בזמן שמזג אוויר סוער מקשה על מאמצי האיתור של כלי השיט ובו 44 אנשי צוות. הלילה מסר דובר הצי אנריקה באלבי כי קולות שאותרו באזור היעלמות הצוללת אתמול לא הגיעו ממנה, בניגוד להערכות הקודמות.

התקווה למציאת הצוללת "סאן חואן", שעמה אבד הקשר ביום רביעי שעבר כששטה בסמוך לחופי ארגנטינה, מתפוגגת אחרי שהצי אמר כי מקור אותות הלוויין שהתקבלו בסוף השבוע אינו מהצוללת. אתמול הודיע דובר הצי אנריקה באלבי אמר כי אותרו קולות בדרום האוקיינוס האטלנטי, במרחק של כ-360 קילומטרים מחופי ארגנטינה ובעומק של 200 מטר, באמצעות תוכנה מיוחדת וכי ייתכן שהצוות גרם להם בכוונה. הוא הוסיף כי ייתכן שאלו קולות טבעיים.

יותר מעשרה כלי טיס מארגנטינה, מארצות הברית, מבריטניה, מצ'ילה ומברזיל משתתפים בחיפושים, כשהרשויות סורקות את האזור בעיקר מהאוויר מאחר שהסערות מקשות על פעילות כלי השיט.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
טראמפ החזיר את צפון קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור
מכה למרקל: השיחות להרכבת ממשלה קרסו; בחירות חדשות ייתכנו
מוגאבה הפתיע ולא הכריז על התפטרות: "תודה ולילה טוב"

דגל ארגנטינה שעליו כתובת תמיכה באנשי הצוללת "סאן חואן" שאבד עמה הקשר, 21 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
כרזת תמיכה בחיפוש אחר אנשי הצוללת שנעלמו שנתלתה בבסיס שממנו הפליגה/רויטרס, רויטרס

גבריאל גלאזי, מפקד בחיל הים של ארגנטינה, אמר לכתבים כי הצוללת הגיחה מהמים ודיווחה על תקלה במערכות האלקטרוניקה שלה בטרם נעלמה במרחק של 432 ק"מ מהחוף. "אחרי שהיא דיווחה על התקלה, הפיקוד הקרקעי הורה לה לשוב לבסיס חיל הים במאר דל פלטה", אמר. הוא הוסיף כי התקלה לא בהכרח גרמה למצב חירום. לדבריו, הצוללת שייטה במהירות רגילה של חמישה קשר מתחת לפני הים בדרכה לבסיס בפעם האחרונה שהתקבל ממנה אות חיים. "לספינת קרב יש מערכות גיבוי רבות, המאפשרות לה לעבור מאחת לשנייה, במקרה של תקלה", הוסיף.

בין חברי צוות הצוללת נמצאת קצין הצוללות הראשונה של ארגנטינה, אליאנה מריה קראוצ'סקי, בת 35, שהצטרפה לחיל הים ב-2004 עד שהתקדמה לקצינת החימוש של הצוללת סאן חואן.

בבסיס חיל הים במאר דל פלטה, התכנסו קרובי משפחות אנשי צוות הצוללת, שהמתינו לחדשות. לצדם היה גם הנשיא מאוריסיו מקרי. "אנחנו ממשיכים לספק את כל המשאבים הלאומיים והבינלאומיים האפשריים כדי למצוא את הצוללת", כתב מקרי בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 0:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully