וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למרקל: השיחות להרכבת ממשלה קרסו; בחירות חדשות ייתכנו

המפלגה הליברלית בגרמניה פרשה מהמו"מ עם המפלגה השמרנית של הקנצרלית, שתיפגש עם הנשיא. הוא עשוי להכריז על בחירות חדשות, חודשיים אחרי שהשמרנים של מרקל נחלשו לטובת הימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

השיחות להרכבת קואליציה בגרמניה קרסו הלילה (שני), לאחר שהמפלגה הליברלית "הדמוקרטיים החופשיים" פרשה מהמשא ומתן. בהמשך היום, תיפגש הקנצלרית ומנהיגת המפלגה השמרנית השלטת אנגלה מרקל עם הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר ותודיע לו כי לא הצליחה להקים ממשלה חדשה. בסמכותו להכריז על בחירות חדשות, אולם לא ברור אם אכן יעשה זאת.

מרקל אמרה כי היא מצטערת על קריסת השיחות. "זהו יום של הרהורים ומחשבות עמוקות על איך להמשיך קדימה. בתור קנצלרית, אני אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה הזאת תנוהל היטב בשבועות הקשים הצפויים לנו", אמרה.

גוש הימין השמרני בהנהגת מרקל ניצח בבחירות האחרונות בספטמבר, אולם הוא נחלש לטובת מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", שהתחזקה בזכות משבר המהגרים. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, השנייה בגודלה בפרלמנט שללה המצטרפות לקואליציה בראשות מרקל. הקנצלרית יכולה עדיין להרכיב ממשלה צרה יחד עם מפלגת הירוקים, שטרם התייחסה לנושא.

לקריאה נוספת:
בחירות בגרמניה: מרקל זכתה בכהונה רביעית; הישג לימין הקיצוני
הפגנות ברחבי גרמניה במחאה על הישג הימין הקיצוני: "נאצים, החוצה!"
מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה חוגגת: "נילחם בפלישת הזרים"

קנצלרית גרמניה מרקל בשיחות על הרכבת ממשלה חדשה, 19 בנובמבר 2017. רויטרס
מרקל בשיחות על הרכבת הממשלה, אתמול/רויטרס

מנהיג המפלגה הליברלית כריסטיאן לינדנר אמר כי אין "בסיס של אמון" עם המפלגה הנוצרית דמוקרטית של מרקל ועם מפלגת הירוקים, שעמן הייתה אמורה לשבת בממשלה החדשה, בקדנציה הרביעית של מרקל בתפקיד הקנצלרית.

"לא הייתה שום התקדמות", הוסיף לינדנר. "עדיף לא לשלוט בכלל מאשר לשלוט בצורה רעה. להתראות".

גורמים המעורבים בשיחות דיווחו כי ישנה מחלוקת עמוקה באשר למדיניות המסים, מתן מקלט לפליטים ואיכות סביבה. לפי דיווח ב-BBC, המחלוקת הקשה ביותר הייתה סביב פליטים סורים והאם יש לאפשר לבני משפחותיהם להצטרף אליהם בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully