וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה חוגגת: "נילחם בפלישת הזרים"

מפלגת AfD זכתה בכ-12.6% מקולות הבוחרים והיא השלישית בגודלה במדינה. למרות התוצאה המרשימה, ראשי המפלגה ממשיכים לעורר מהומות: בכירה במפלגה הודיעה שלא תצטרף לפרלנמט בגלל חילוקי דעות ונטשה את מסיבת העיתונאים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

- מחאות ברחבי גרמניה על כניסתה לפרלמנט של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שהפכה לשלישית בגודלה עם 12.6% מקולות המצביעים
- מנהיג המפלגה אלכסנדר גאולנד: "לא רצים לאבד את גרמניה בגלל פלישת זרים מתרבויות אחרות"
- "נאצים, החוצה!", ו"זו לא המפלגה שלי", צעקו המפגינים בברלין מחוץ למבנה שבו חגגו חברי ה-AfD את כניסתם לבונדסטאג לראשונה זה יובל
- הקנצרלית אנגלה מרקל תמשיך לכהונה נוספת, לאחר שמפלגת השמרנים בראשותה זכתה ב-33% מהקולות

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) אלכסנדר גאולנד אמר היום (שני) כי הוא "מבטיח להילחם בפלישת הזרים למדינה". המפלגה זכתה אתמול לראשונה במושבים בבונדסטאג, והפכה לשלישית בגודלה עם 12.6% מקולות המצביעים. "מיליון זרים מגיעים לגרמניה ונוטלים לעצמים חלקים ממנה, אנחנו לא נרשה זאת", הצהיר גאולנד במסיבת עיתונאים. "הדבר שאנחנו אומרים הוא פשוט מאוד – אנחנו לא רצים לאבד את גרמניה בגלל פלישת זרים מתרבויות אחרות".

למרות חגיגות הניצחון המשמעותי של "אלטרנטיבה לגרמניה", החלו היום להתגלות הסדקים הגדולים בהנהגתה. פראוקה פטרי, אחת ממנהיגות המפלגה והדמות המזוהה עמה יותר מכל, הודיעה מוקדם יותר על כך שלא תצטרף למפלגתה בפרלמנט בעקבות "מחלוקות פנימיות" ועזבה בסערה את מסיבת העיתונאים שבה דיבר גם גאולנד.

עוד בוואלה! NEWS:
סריקות על סוסים באזור מבודד: מאמץ לאיתור הישראלית בקירגיזסטן
דוח חריף: "הדרג המדיני חסר השפעה על גיבוש תכניות צה"ל"
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש

בכירי מפלגת AfD בגרמניה במסיבת עיתונאים לאחר הבחירות. רויטרס
לא הכל ורוד ב-AfD לאחר הניצחון. פטרי וגאולנד במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

ההצלחה המרשימה של ה-AfD עוררה את זעמם של מפגינים רבים במדינה. אלפי גרמנים הפגינו במחאה על כניסתה לפרלמנט של מפלגת הימין הקיצוני כמעט בכל פינה ברחבי המדינה - ההפגנות נרשמו בפרנקפורט, מינכן, מיינץ, דיסלדורף, לייפציג ובערים נוספות. המרכזית שבהן, התקיימה בברלין, מחוץ למבנה שבו התכנסו לחגוג חברי המפלגה את הפיכתם למפלגה השלישית בגודלה בבונדסטאג. "נאצים החוצה!", נכתב על השלטים שאחזו המפגינים בבירה, בעוד שבאחרים נכתב "כל ברלין שונאת את ה-AfD ו"זו לא המפלגה שלי". חלק מהמפגינים ניסו להשליך בקבוקים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המקומית, שמנעו מהם מלהתקרב למקום.

ספירת הקולות בגרמניה הראתה כי מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל זכתה ב-33% מקולות המצביעים, וכי המפלגה הסוציאל דמוקרטית זכתה בכ-20%. יחד עם זאת, המדינה כולה עוסקת בעיקר בהישג של מפלגת הימין הקיצוני שזכתה ב-12.6% מהקולות.

הפגנות נגד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה בגרמניה" לאחר הבחירות, ברלין, 25 בספטמבר 2017. רויטרס
הפגנה נגד מפלגת הימין הקיצוני בברלין, אתמול/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני עוררה סערה עוד במהלך מסע הבחירות לפרלמנט. גאולנד ספג ביקורת לאחר שהביע תמיכה בהתנהלות החיילים הגרמנים בזמן שתי מלחמות העולם. "עלינו כגרמנים להתגאות בהישגי החיילים בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה", אמר. המשפטן בן ה-76 הוסיף בנאום בעצרת בחירות כי אין להזכיר לגרמנים עוד את עוולות מלחמת העולם השנייה ואת תקופת הנאציזם. "אם מסתכלים על רחבי אירופה, אין עוד עם שהתמודד עם עברו באופן מוצלח כל כך, אין צורך עוד שניתן דין וחשבון ל-12 השנים שבהן הנאצים שלטו, הן לא קשורות לזהותנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully