וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ברחבי גרמניה במחאה על הישג הימין הקיצוני: "נאצים, החוצה!"

בעוד ראשי "אלטרנטיבה לגרמניה" חגגו את הפיכתם למפלגה השלישית בבונדסטאג, אלפים מחו ברחבי המדינה - ובברלין, מחוץ לחגיגות שקיימו חברי ה-AfD. "ברלין שונאת אתכם" ו"זו לא המפלגה שלי", קראו המפגינים. ראשי המפלגה התבשמו מההישג: "נרדוף את מרקל ונחזיר לנו את המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בחירות בגרמניה - כל העדכונים האחרונים

- מחאות ברחבי גרמניה על כניסתה לפרלמנט של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שהפכה לשלישית בגודלה עם 12% מקולות המצביעים
- "נאצים, החוצה!", ו"זו לא המפלגה שלי", צעקו המפגינים בברלין מחוץ למבנה שבו חגגו חברי ה-AfD את כניסתם לבונדסטאג לראשונה זה יובל
- הקנצרלית אנגלה מרקל תמשיך לכהונה נוספת, לאחר שמפלגת השמרנים בראשותה זכתה ב-33% מהקולות
- זו התוצאה הגרועה ביותר של השמרנים מאז 1949, כשיריביהם העיקריים, הסוציאל-דמוקרטים, ספגו מכה קשה עוד יותר - רק 20.6% הצביעו בעדם, הנתון הנמוך ביותר מאז 1933
- המפלגה הליברלית (FDP) זכתה ל-10.1% מהקולות, ויחד עם מפלגת הירוקים, שזכתה ב-9.2%, הן שתי השותפות האפשריות של מרקל להרכבת ממשלה

אלפי גרמנים הפגינו במחאה על כניסתה לפרלמנט של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), כמעט בכל פינה ברחבי המדינה - ההפגנות נרשמו בפרנקפורט, מינכן, מיינץ, דיסלדורף, לייפציג ובערים נוספות. המרכזית שבהן, התקיימה בברלין, מחוץ למבנה שבו התכנסו לחגוג חברי המפלגה את הפיכתם למפלגה השלישית בגודלה בבונדסטאג.

"נאצים החוצה!", נכתב על השלטים שאחזו המפגינים בבירה, בעוד שבאחרים נכתב "כל ברלין שונאת את ה-AfD" ו"זו לא המפלגה שלי". חלק מהמפגינים ניסו להשליך בקבוקים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המקומית, שמנעו מהם מלהתקרב למקום.

עוד בוואלה! NEWS:
לבקשת ממשל טראמפ: נתניהו דחה דיון באישורי בנייה בהתנחלויות
חיילת צה"ל התמוטטה בפתאומיות במהלך מעצר בכלא 4; מצבה קשה
דיווח בארה"ב: חתנו של טראמפ השתמש במייל פרטי לתכתובות רשמיות

הפגנות נגד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה בגרמניה" לאחר הבחירות, ברלין, 25 בספטמבר 2017. רויטרס
"לא המפלגה שלי". המפגינים מחוץ למסיבה שערכה מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", אמש בברלין/רויטרס

הפגנות דומות התקיימו גם בערים מרכזיות נוספות ברחבי גרמניה. בקלן צעדו כ-400 מפגינים מתחנת הרכבת בעיר ונשאו שלטים עליהם נכתב: "מי ששקט - שותף". הפגנות ספונטניות התארגנו גם גם בפרנקפורט, שם צעדו ברחובות כ-800 בני אדם, בליפציג, בה הפגינו 600-500 מפגינים סמוך לבית העירייה, וכן בדיסלדורף, מינכן ובערבים נוספות.

ב-AfD חגגו את ההישג הגדול. "נרדוף את מרקל, נקבל בחזרה את העם ואת המדינה שלנו", אמר אלכסנדר גאולנד, אחד משני מנהיגי המפלגה. "גרמניה חוותה רעידת אדמה פוליטית חסר תקדים", כתבה פראוק פטרי, בכירה המפלגה שנוסדה רק ב-2013. עם זאת, יתר המפלגות הבהירו כי לא ישתפו עם AfD פעולה.

ראשי מפלגת afd, אליס ויידל ואלסנדר גאולנד לאחר הבחירות בגרמניה, 24 בספטמבר 2017. רויטרס
רשמו ניצחון גדול. אליס ויידל ואלכסנדר גאולנד ממפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, חוגגים אמש כשבחוץ סערה/רויטרס

מפגינים בקלן בעקבות כניסת "אלטרנטיבה לגרמניה" לפרלמנט

ספירת הקולות בגרמניה הראתה כי מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל זכתה ב-33% מקולות המצביעים, וכי המפלגה הסוציאל דמוקרטית זכתה בכ-20%. יחד עם זאת, המדינה כולה עוסקת בעיקר בהישג של מפלגת הימין הקיצוני שזכתה ב-12% מהקולות.

הגוש השמרני בראשות מרקל איבד קולות רבים לטובת הימין הקיצוני, שלראשונה זה יותר מחצי מאה יאייש את הבונדסטאג עם 13% מהקולות - יותר ממה שחזו הסקרים עבור "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD). גוש הימין של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU), בראשות הקנצלרית, זכה רק ב-32.9% מהקולות - בהשוואה ל-41.5% מקולות הבוחרים שגרפה המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) לפני ארבע שנים.

"החורף כבר כאן" - מפגינים בגרמניה בעקבות תוצאות הבחירות

זו התוצאה הגרועה ביותר של השמרנים מאז 1949, כשיריביהם העיקריים, הסוציאל-דמוקרטים, ספגו מכה קשה עוד יותר - רק 20.6% הצביעו בעדם, הנתון הנמוך ביותר מאז 1933.

הפגנות נגד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה בגרמניה" לאחר הבחירות, ברלין, 25 בספטמבר 2017. רויטרס
"פשוט חרפה". מפגינים בברלין אמש/רויטרס
הפגנות נגד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה בגרמניה" לאחר הבחירות, ברלין, 25 בספטמבר 2017. רויטרס
הפגנות ברחבי גרמניה נערכו אמש במחאה על הישגה של המפלגה מהימין הקיצוני/רויטרס

ה-AfD היא מפלגת הימין הקיצוני הראשונה שתיכנס לבונדסטאג אחרי יותר מחצי מאה, לאחר שניצלה את משבר הפליטים והתחזקות הגל הלאומני באירופה כדי לצבור תמיכה בשנתיים האחרונים. בבחירות הקודמות ב-2013 היא לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה 5%, אך מאז היא נכנסה ל-13 מתוך 16 הפרלמנטים האזוריים בגרמניה.

אחרי ניצחונה, מרקל מצטרפת להלמוט קוהל, מורה הרוחני שאיחד את גרמניה, ואל קונראד אדנהאור, שהוביל את שיקומה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה, כקנצלרים היחידים אחרי המלחמה שזכו בארבע מערכות בחירות רצופות.

הפגנות נגד מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה בגרמניה" לאחר הבחירות, ברלין, 25 בספטמבר 2017. רויטרס
כוחות הביטחון באירוע המתוח, שהסתיים ללא נפגעים ועצורים/רויטרס
מפלגתה של מרקל זכתה ברוב המושבים בבחירות בפרלמנט: "רוצה להחזיר את קולות הימין הקיצוני". רויטרס
תומכי מרקל, אתמול/רויטרס

האזינו: אורן נהרי על תוצאות הבחירות בגרמניה ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully