וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: חתנו של טראמפ השתמש במייל פרטי לתכתובות רשמיות

25.9.2017 / 5:38

על פי הדיווח בעיתון "פוליטיקו", ג'ארד קושנר החזיק בכתובת דואר אלקטרוני פרטית, שעצם קיומה אסור על פי התקנות הפדרליות, והתכתב דרכה עם בכירים בממשל. עורך דינו אישר את הפרטים וטען כי העביר הודעות גם לשרת הדוא"ל הרשמי

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ על פרשת המיילים של קלינטון, במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה)

ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית השתמש מאז כניסתו לבית הלבן בכתובת מייל פרטית בנוסף לכתובת המייל הרשמית של הבית הלבן - כך פורסם הלילה (שני) ב"פוליטיקו". בעוד שלא נראה כי קושנר שלח או קיבל מידע סודי בכתובת הזו, עצם קיומה אסורה על פי התקנות הפדרליות. לפי התקנות, על בעלי תפקידים בבית הלבן להשתמש אך ורק בכתובת מייל רשמית, גם בגלל שיקולי אבטחת מידע, וגם כיוון שלפי החוק יש לשמור את כל ההתכתבויות הללו בארכיון.

עורך הדין של קושנר אבה לואל מסר לאתר כי הוא שלח וקיבל בסך הכל כמאה מיילים בכתובת המייל הפרטית. לדברי לואל, במרבית המקרים קושנר רק השיב למיילים שנשלחו אליו לכתובת הזו, ולא פתח בתכתובות ביוזמתו. עוד הוסיף הפרקליט כי קושנר העביר את המיילים הללו לכתובת הממשלתית שלו כדי שיהיו מתועדים.

ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, יוני 2017. AP
"רק השיב למיילים שנשלחו אליו". קושנר/AP

לפי הדיווח, התכתובות התנהלו עם בעלי תפקידים בכירים בבית הלבן, ובהם ראש הסגל לשעבר ריינס פריבוס והאסטרטג הראשי לשעבר סטיב באנון, ונושאיהן היו בין היתר הסיקור התקשורתי של הממשל ואירועים עתידיים. גם שני הבכירים לשעבר, כך דווח, השתמשו בחלק מן המקרים בכתובת פרטית כדי להתכתב עם קושנר. צוות האתר סקר למעלה מ-20 מיילים שניתן היה לוודא את אמינותם, ולא נמצא בהם מידע מסווג או סודי.

במהלך קמפיין הבחירות תקף טראמפ ללא הרף את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על שהשתמשה בשרת מיילים פרטי בתקופת הכהונה שלה כמזכירת המדינה. חלק מן התכתובות של קלינטון כללו בזמנו גם מידע סודי או מסווג. טראמפ כינה אותה במהלך קמפיין הבחירות "פושעת" ואמר כי יש לכלוא אותה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully