וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגאבה הפתיע ולא הכריז על התפטרות: "תודה ולילה טוב"

19.11.2017 / 21:40

על אף האולטימטום שניתן לו לפרוש, רודן זימבבואה לא התייחס לכך בנאום מיוחד שנשא לאומה אחרי ההפיכה של הגנרלים. הוא הבטיח להשתתף בכנס מפלגת השלטון בחודש הבא - אף שזו הדיחה אותו. בכיר המתנגד למוגאבה: "הליך ההדחה יימשך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה ניפץ הערב (ראשון) את התחזיות שסברו כי הוא יכריז על התפטרותו במהלך נאום שנשא לאומה, כשהוא מבטיח לנהל את כינוס מפלגת השלטון בחודש הבא - על אף שזו הדיחה אותו כמנהיגה כמה שעות קודם לכן.

מפלגת השלטון ZANU-PF הציבה לרודן בן ה-93, מנהיגה היחיד של המדינה ב-37 שנות עצמאותה, פחות מיממה כדי לפרוש מתפקידו. זאת במטרה לסיים את עידנו בדרכי שלום, בעקבות ההפיכה בפועל שביצעו מפקדי הצבא בשבוע שעבר.

במהלך נאומו, מוגאבה - המוחזק במעצר בית במתחמו בבירה הראראה - אמר כי הוא מודע לביקורת נגדו מתוך שורות המפלגה, הצבא והציבור, אך לא התייחס לאפשרות שיפרוש. הוא איחל "לילה טוב ותודה" בסוף דבריו, ששודרו בשידור ישיר בטלוויזיה.

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בהופעה פומבית ראשונה מפרוץ המשבר והקריאות להדחתו. רויטרס, רויטרס
מסרב לפרוש. מוגאבה בטקס סיום באוניברסיטה בהרארה, שישי/רויטרס, רויטרס

כריס מוצוונגוואה, מנהיג ארגון ותיקי מלחמת השחרור ומי שהוביל את הקמפיין להדחת הרודן בשנה וחצי האחרונה, הבטיח כי הליך הדחתו של מוגאבה יימשך. הוא אמר כי התושבים יצאו לרחובות הבירה ביום רביעי הקרוב, אחרי שמוקדם יותר הזהיר כי אם מוגאבה לא יסכים לפרוש - "העם יבוא עמו חשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully