וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שביתה: איפה לא לומדים וכמה זמן היא תימשך? המדריך המלא

21.11.2017 / 0:30

ארגון המורים העל-יסודי עורך עיצומים במחאה על "סחבת" במשא ומתן עם משרד האוצר על הסכם שכר ובדרישה להעלאת משכורתם של מורים חדשים לצד הוותיקים. היכן שובתים ומה כוללת השביתה? כל מה שצריך לדעת על השביתה בתיכונים

אילוסטרציה. ShutterStock
בארגון המורים הזהירו כי השביתה עלולה להתרחב. אילוסטרציה/ShutterStock

ארגון המורים ישבית היום (שלישי) ליום אחד את הלימודים בכל בתי הספר העל-יסודיים מכיתות י' עד י"ד (בכיתות י"ג ו-י"ד לומדים תלמידים שסיימו במגמה טכנולוגית והמשיכו ללמוד כדי לקבל תעודת הסמכה מקצועית, ד"י). ההחלטה מגיעה בעקבות מה שהארגון מגדיר כ"סחבת" בהתקדמות המשא ומתן על הסכם השכר בחינוך העל-יסודי.

החלטה לגבי המשך צעדים תתקבל לאחר פגישה בין נציגי הארגון ואנשי משרדי האוצר והחינוך ביום ראשון ובהתאם לתוצאותיה. על פי ההודעה טיולים וגיחות שתוכננו מראש יתקיימו כסדרם.

עוד בוואלה! NEWS:
גם מחר: מזג אוויר חורפי בצפון ובחוף; חשש משיטפונות בבקעת הירדן
"חיי נהרסו": הוכרה כנפגעת טרור - אף שנפצעה ב"פיגוע שלא היה"
"הוא כולא את הילדים": תיעוד ממהומה באוטובוס בחיפה

איפה לא יתקיימו לימודים?

מורים המלמדים בחטיבה עליונה בכיתות י' עד י"ד שובתים היום ולא מגיעים לבית הספר.

חברי הארגון המלמדים בחטיבת הביניים וגם בחטיבה העליונה כמו בבתי הספר השש שנתיים שובתים ולא מגיעים לבית הספר. כך למשל, בתיכונים שבהם ישנן כיתות ט' עד י"ד, יצטרכו מנהלי בתי הספר למצוא סידור חלופי, או גיבוי ממורי הסתדרות המורים, לתלמידי כיתות ט'. בנוסף לכך, גם מורים שהם חברי הארגון המלמדים בכיתות ללקויי למידה בחטיבה העליונה שובתים.

מה כוללת השביתה?

השביתה כוללת את כלל הפעילויות בבית הספר ובהן ישיבות פדגוגיות, ישיבות הורים וכו'. אין להגיע לכל פעילות בבית הספר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

באלו מוסדות יתקיימו הלימודים כסדרם?

בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (אלו שהמורים המלמדים בהן נמנים על הסתדרות המורים, ד"י) כמו כן, גם בתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

כמה זמן תימשך השביתה?

השביתה היא שביתת אזהרה בת יום אחד ולא שביתה ללא הגבלת זמן. עם זאת, בארגון המורים הזהירו כי אם משרד האוצר לא יגיע עמם להסכמות לגבי העלאות שכר של מורים ותיקים לצד העלאת השכר שהוצעה למורים המתחילים, העיצומים יתרחבו עד לכדי השבתת מערכת החינוך.

אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים/מערכת וואלה! NEWS, -
כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
יו"ר ארגון המורים רן ארז טען שהאוצר מתבצר בעמדתו. כיתה ריקה מתלמידים/שרון בוקוב

ביום רביעי לפני כשבועיים הכריז יו"ר הארגון רן ארז על סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים שכינס. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש – אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

המשא ומתן על הסכם חדש החל בחודש ינואר השנה. במסיבת העיתונאים אמר ארז כי "ניסינו בקמפיין חיובי להעביר את המסר לאנשי הממשלה עד כמה החינוך הוא חשוב, אבל כעת לאחר שהבנו שמתעלמים מאתנו, אנחנו נתחיל בעיצומים ושביתות. נאמר לנו על ידי הממונה על השכר שאם הם יתנו לנו הם צריכים לתת העלאה גם להסתדרות המורים ולכן הם מסרבים. אנחנו לא יכולים להשלים עם זה ולקבל את זה".

לדבריו, באוצר קיבלו את הדרישה להעלות את שכר המורים המתחילים ל-8,000 שקל, אבל למורים ותיקים הם הציעו 60 שקל. "זוהי מלכודת דבש, כי את השיפוע של קידום בוותק הם רוצים להפחית", הוסיף ארז. "הם רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים". יש לציין כי ההסכמה על שכר של 8,000 שקל בין האוצר לארגון המורים היא על העלאה בשלוש פעימות במשך שנתיים.

(עדכון ראשון: 21:50)

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully