וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים: הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו מחר

20.11.2017 / 16:45

בעקבות הקשיים במשא ומתן בין המורים למשרדי האוצר והחינוך, הודיע יו"ר הארגון רן ארז על השבתת הלימודים בבתי הספר התיכוניים: "לא ניתן יד לסחבת, פקידי האוצר מנסים להטעות אותנו. הם שכחו שגם אנחנו יכולים לחשב חישובים"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים הודיע הערב (שני) על השבתת הלימודים מחר בחינוך העל היסודי בכיתות י' עד י"ד, בשל מה מה שהגדירו "התבצרות האוצר וחוסר ההתקדמות במשא ומתן". בשבוע שעבר התקיימה שביתה בת יום אחד בעקבות הקשיים במגעים להעלאת שכר המורים.

המורים דורשים להעלות את שכר הבסיס של מורים מתחילים מ-6,400 שקל ברוטו ל-8,000 שקל, להעלות את השכר גם לדרגות הוותק הבאות, ולהוסיף תנאים נלווים כמו גמולי השתלמות, שעות נוספות, תקנים ומענקי הצטיינות.

אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים/מערכת וואלה! NEWS, -
שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
תיכון אהל שם ברמת גן בבוקר השביתה בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, -

יו"ר הארגון רן ארז כתב הערב: "לא ניתן יד לסחבת שבה נוקטים משרדי האוצר והחינוך. לא מדובר רק בקביעת ישיבות בתדירות נמוכה, אלא גם בניסיון מצד פקידי האוצר להטעות אותנו ולהקטין את דרישותינו. הם שכחו כנראה שגם אנחנו יכולים לחשב חישובים וכי לשקר רגליים קצרות".

"רבות מתביעותינו הנוספות אינן עולות כסף, אך משפרות את תנאי העבודה של המורים. כיוון וכל ההתמקדות הייתה אך ורק בנושא תוספת השכר למורים, אין לנו מנוס אלא לחדש את המאבק וביום שלישי יושבתו הלימודים בכיתות י' עד י"ד".

בשבוע שעבר אמר ארז: "הניסיון לגרום לכך שהמורים יממנו את שיפור מערכת החינוך ותפקוד בתי הספר, על ידי חלק משכרם, לא ייתכן. יש להקצות תקציב נפרד לשכר המורים, ותקציב נפרד למערכת החינוך ובתי הספר, ובכך לתקן עיוותים שיאפשרו תפקוד של מערכת החינוך על מוריה ותלמידיה. גם חישובי עלויות תוספת השכר אינם נכונים, זה לא מפליא והערנו לאוצר על כך".

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"לא ניתן יד לסחבת שבה נוקטים משרדי האוצר והחינוך"/שרון בוקוב

ממשרד האוצר נמסר כי ההתעקשות של ארז לפוצץ את המו"מ נובעת מהתעקשותו להעלות את שכר המורים הוותיקים על חשבון המורים המתחילים. בזמן שהאוצר מעוניין לתת תוספת תקציבית גדולה יותר למורים המתחילים של יותר מ-8,000 שקלים, ארז מעדיף שעיקר העלאת שכר תגיע לוותיקים. כמו כן באוצר אמרו כי הם מוכנים בפעימה ראשונה את העלאת השכר למורים מתחילים ל-8,000 שקלים בזמן שהם מבקשים לפרוש את העלאת השכר לוותיקים על פני תקופת ההסכם. לכך ארז מתנגד נחרצות, עקב העובדה שהוא עומד בפני תקופת בחירות והמורים הוותיקים הם קהל הבוחרים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully