וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים שתיקה: הקביעה שהדובר שיקר - על בסיס עדות של האדם הלא נכון

18.11.2017 / 21:40

הארגון הגיב לטענת הפרקליטות לפיה הדובר דין יששכרוף בדה עדות על כך שהשתמש באלימות נגד פלסטיני שעצר במהלך שירותו הצבאי, ומסר כי הדבר נקבע עקב חקירת הפלסטיני הלא נכון. עוד נמסר כי "העד המרכזי" - מפקדו של יששכרוף - כלל לא נחקר

צלמים זמניים מורשים

ארגון "שוברים שתיקה" הגיב הערב (שבת) לקביעת הפרקליטות כי דוברה, דין יששכרוף, בדה את עדותו לפיה השתמש באלימות נגד פלסטינים, וציין כי קבעה זו על סמך חקירת הפלסטיני הלא נכון. "לאחר שהוכחנו כשל מהותי בחקירה כשעד מרכזי - קשר המ"פ באירוע, כלל לא נחקר ולא נגבתה עדותו - עכשיו מתברר שמסקנות הפרקליטות מתבססות על חקירת האירוע הלא נכון והפלסטיני הלא נכון – ומשכך, קל וחומר שהמסקנה שדין אינו דובר אמת, אינה נכונה", נמסר מהארגון בסרטון שפרסם.

ביום חמישי החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד יששכרוף, שסיפר כי בשירותו הצבאי היכה פלסטיני עד ש"דימם והתעלף". במכתב הסגירה של הפרקליטות נכתב כי מהראיות עלה כי הדברים "לא אירעו כלל ועיקר". בשל כך החליטה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, על דעת פרקליט המדינה, לסגור את התיק מחוסר אשמה.

עוד בנושא
"לא תקף פלסטיני כפי שתיאר": נסגר התיק נגד דובר שוברים שתיקה
דובר שוברים שתיקה לא נסוג: "הידיים האלה דפקו מכות לפלסטינים"
דתי לשעבר שכיכב בקמפיין "השתולים": המנכ"ל החדש של "שוברים שתיקה"

דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי. פייסבוק, צילום מסך
יששכרוף במהלך שירותו הצבאי/צילום מסך, פייסבוק

הפרשה נולדה מסרטון שפורסם לפני כמה חודשים, וצולם בסיור שהעביר יששכרוף בחברון, ובו הוא נראה מתאר אירוע שהתרחש, לדבריו, בעת מעצר של זורק אבנים כשהיה מפקד מחלקה. חיילים ששירתו לצד יששכרוף טענו שאירוע כזה לא התרחש, והעלו לאינטרנט סרטון שבו הם טוענים כי הוא משקר. בנוסף, שרת המשפטים איילת שקד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשה לחקור את יששכרוף. בחודש יוני הוא אכן זומן לחקירה במשטרת חברון.

בחקירה לא הכחיש יששכרוף את הדברים, והמשטרה מצאה כי הנסיבות מתאימות לאירוע אחד, במסגרתו נעצר פלסטיני בשם חסן ג'ולאני ב-2014. ג'ולאני זומן לחקירה, אישר שנעצר לאחר שיידה אבנים, אך הכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי מלבד שימוש בכוח כשהתנגד לאיזוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת האירוע בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר החשוד שרץ לעברם בצומת גוש עציון. יוסף מזרחי, TPS, מערכת וואלה! NEWS
חיילים בגדה המערבית, למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה! NEWS, יוסף מזרחי, TPS

יששכרוף עצמו הגיב לקביעת הפרקליטות ואמר כי "לפני שלוש שנים שירתי כקצין לוחם בחברון. שברתי שתיקה וסיפרתי על מכות וברכיות שנתתי לפלסטיני בזמן שהוא התנגד למעצר". לדבריו, "במסגרת חקירת ראווה, הפרקליטות הכריזה שאני שקרן. שום האשמה פוליטית לא תוכל להסתיר את האמת". יששכרוף תהה מדוע לא נגבתה עדות מקשר המ"פ שהיה עמו בזמן האירוע, ואמר: "אולי זה בגלל שזה לא התאים למסקנה שהפרקליטות ידעה שאיילת שקד רוצה לקבל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully