וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע לפלסטינים ייעצר? חוק "טיילור פורס" יעלה להצבעה בקונגרס

15.11.2017 / 23:23

ועדת החוץ של בית הנבחרים אישרה את החוק, הקרוי על שמו של אזרח ארה"ב שנרצח בפיגוע ביפו בשנה שעברה. לפי החוק, הסיוע לרשות הפלסטינית ייפסק כל עוד היא ממשיכה לשלם משכורות למשפחות מחבלים

צילום: David Campus, עריכה: טל רזניק

ועדת החוץ של בית הנבחרים אישרה הערב (רביעי) את "חוק טיילור פורס", המבקש לקבוע כי ארצות הברית תפסיק את הסיוע הכספי שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית, כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות למשפחות מחבלים. החוק נקרא על שם אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע בטיילת ביפו במרץ 2016.

הוועדה אישרה את החוק פה אחד, וכעת הוא יעבור להצבעה במליאת בית הנבחרים. לפי הנוסח המעודכן שאושר בוועדה, מן הקיצוצים יוחרגו שלושה תחומים: תחום המים, בתי חולים במזרח ירושלים, וחיסונים לילדים, שימשיכו לקבל מימון כרגיל.

חבר בית הנבחרים, דאג למבורן, שהיה מבין אלה שקידמו את החוק הביע סיפוק על קידומו בתמיכת נציגים משתי המפלגות. "אני מאמין שהשינויים בחוק שלי שומרים על העקרונות החשובים של החוק. זה לא מקובל שכספי המיסים של אמריקנים יממנו טרור פלסטיני", אמר.

עוד בוואלה! NEWS
בצל הטענות לחטיפה: ראש ממשלת לבנון יגיע בקרוב לצרפת
זקן הרודנים של אפריקה הלך צעד אחד רחוק מדי - והודח מאוחר מדי
"הפיצה אימה בקרב תיירים": זמרת מצריה לעגה לנילוס ותועמד לדין

טיילור פורס, אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע בטיילת בתל אביב, בטיול בישראל ובירדן. ספק 500
"מקווים שהחוק יעזור למצב". פורס בביקורו בישראל/ספק 500

בשיחה עם וואלה!NEWS לפני כמה שבועות אמר סטיוארט פורס, אביו של טיילור: "אנחנו מלאי תקווה ומעודדים מהתהליך שהחוק הזה עבר בחודשים האחרונים. אנחנו לא רוצים לראות עוד אנשים חיים בשנאה ואלימות, ואנחנו מקווים שהחוק יעזור למצב".

טיילור פורס גדל בעיר לובוק שבטקסס. הוא היה קצין בצבא האמריקני, התחנך באקדמיה הצבאית היוקרתית "ווסט פוינט" ושירת בעיראק ובאפגניסטן. הוא היה בן דור שלישי למשפחה בעלת היסטוריה צבאית: סבו למד באקדמיה הצבאית בנאשוויל, טנסי, ושירת במלחמת קוריאה, ואביו שירת בחיל האוויר. לאחר שירותו הצבאי, הוא עבר לנאשוויל כדי ללמוד לתואר שני באוניברסיטת ונדרבילט. כחלק מהלימודים, הוא יצא לסיור לימודי בן שבוע בישראל, כדי ללמוד על תעשיית ההיי-טק המקומית, על יזמות ועל דרכים לשיתופי פעולה. הוא היה בן 29 במותו.

בנוסף לכך, אישרה הוועדה היום פה אחד גם הצעת חוק של חבר בית הנבחרים בריאן מאסט, ולפיה יוטלו סנקציות על אישים זרים או סוכנויות ממשל אשר יסייעו לחמאס, לג'יהאד האסלאמי או לארגונים הקשורים אליהם. לדברי מאסט, "העברת החוק בתמיכת שתי המפלגות היא הוכחה שהברית שלנו עם ישראל היא לא עניין של ימין או שמאל". החוק דורש מהנשיא להגיש לקונגרס דוח שנתי על אנשים וגופי ממשל אשר מסייעים במימון חמאס. על הנשיא תוטל חובה לפי החוק להטיל לפחות שתי סנקציות על אותם אנשים וגופים מתוך רשימה של עיצומים המופיעים בנוסח החוק. גם הצעה זו תועבר להצבעה במליאת בית הנבחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
זירת פיגוע הדקירה ביפו שבו נרצח פורס, בשנה שעברה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully