וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הטענות לחטיפה: ראש ממשלת לבנון יגיע בקרוב לצרפת

ראש הממשלה סעד אל-חרירי, שהודיע על התפטרותו בעת ביקור בערב הסעודית ומאז לא שב ללבנון, הוזמן לפריז עם משפחתו בידי נשיא צרפת מקרון. ריאד הואשמה בהחזקת הפוליטיקאי הסוני כצעד של תוקפנות כלפי ביירות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, שהודיע על התפטרותו בתחילת החודש בעת שהות בערב הסעודית, יגיע לצרפת בימים הקרובים עם משפחתו – כך מסר היום (רביעי) גורם מארמון הנשיאות בפריז. לפי ארמון האליזה, נשיא צרפת עמנואל מקרון הזמין את אל-חרירי לצרפת לאחר ששוחח עם נסיך ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן.

אתמול אמר נשיא לבנון מישל עאון כי ריאד מחזיקה באל-חרירי, שלא שב לארצו מאז ההצהרה על התפטרותו. עאון, בעל ברית של חיזבאללה, כינה את החזקתו של אל-חרירי בערב הסעודית "תוקפנות כלפי לבנון", ואמר כי ריאד מחזיקה גם בבני משפחתו של הפוליטיקאי הסוני.

עוד בנושא
"זומן לפגישה עם המלך - ונעלם": כך "נחטף" ראש ממשלת לבנון
חרירי בריאיון ראשון: אשוב ללבנון בתוך ימים, אינני במעצר
הצגה סעודית או ריאיון חשוף: תעלומת אל-חרירי רחוקה מלהיפתר

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה בפריז. 1 בספטמבר 2017. AP
גם משפחתו תגיע עמו לצרפת. אל-חרירי ומקרון בפריז, ספטמבר/AP

"שום דבר לא מצדיק את העובדה שאל-חרירי לא חזר במשך 12 יום", אמר במהלך פגישה עם עיתונאים ואנשי תקשורת בלבנון. "לכן, אנחנו מחשיבים זאת מעצר. זאת הפרה של הסכמי וינה ושל זכויות אדם". עוד כתב עאון בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו לא יכולים לחכות עוד ולאבד זמן. ענייני המדינה לא יכולים להיעצר". על בני משפחתו של אל-חרירי אמר כי השלטונות עורכים עליהם חיפושים עם כניסתם ויציאתם מביתם.

התפטרותו של אל-חרירי טרם נכנסה לתוקף, והוא הבטיח כי יחזור ללבנון. "אני רוצה לחזור על כך ולהבטיח שאני בסדר גמור ואני אחזור, אינשאללה, ללבנון היקרה, כפי שהבטחתי לכם, אתם תראו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בריאיון שהעניק השבוע מריאד, הכחיש אל-חרירי כי הוא מוחזק בניגוד לרצונו והאשים את חיזבאללה בכך שהוא מאפשר לאיראן להתערב בענייני המדינה.

עם זאת, הוא נראה לחוץ וטרוד, ואדם מסתורי שתועד לכמה רגעים בריאיון החזיק בשלט שהיה מולו. בריאד מכחישים שאילצו אותו להתפטר, על אף שגורמים לבנוניים אמרו כי הטלפון שלו הוחרם עם נחיתתו בבירת הממלכה וכי ההחלטה להדיחו התקבלה בשל חוסר רצונו להתמודד מול חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully