וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצה אימה בקרב תיירים": זמרת מצריה לעגה לנילוס ותועמד לדין

הזמרת שירין עבד אל-וואהב, מהמצליחות במצרים, התבדחה במהלך הופעה עם מעריץ והזהירה אותו כי יחלה אם ישתה ממימי הנהר. הבדיחה עוררה סערה וגרמה להחרמת שיריה ולתביעתה בגין הפחדת הציבור ופגיעה בתיירות

שירין עבד אל-וואהב, זמרת ממצרים. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
"לא התכוונתי לומר זאת על ארצי". עבד אל-וואהב/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

על אף שבדיחות על נהר הנילוס שבמצרים עתיקות כמו הנהר עצמו, נראה שבקהיר הן נלקחות ברצינות תהומית – והזמרת המצרייה שירין עבד אל-וואהב צפויה לעמוד לדין לאחר שהתבדחה על טיב מימיו של הנהר המפורסם. בזמן הופעה באיחוד האמירויות הערביות, ביקש אחד המעריצים מעבד אל-וואהב לשיר את שירה "האם שתית מהנילוס?", שיר פטריוטי שנושאו הוא אהבה לנהר המפורסם ולמצרים. הזמרת השיבה לו: "לא, אתה תלקה במחלת בילהרציה! שתה אוויאן, זה טוב יותר".

בילהרציה היא מחלה טפילית שלה עדויות עוד במצרים העתיקה, המועברת במגע העור עם מים מתוקים. במימי הנילוס נגרמה המחלה מחלזונות נגועים, ועדויות מוקדמות לקיומה נמצאו עוד במומיות מלפני 5,000 שנה. ב-2016 החלה הממשלה בקהיר במבצע בעלות עשרה מיליון דולר למיגור המחלה.

תגובתה של עבד אל-וואהב למעריץ גרמה לסערה לאחר שסרטון של ההופעה הפך ויראלי. רבים מקהל מעריציה של הזמרת זעמו עליה ובמהרה נוצר האשטאג לפיו "אמשיך לשתות מהנילוס ולא אקשיב יותר לשירין". עבד אל-וואהב מכונה ל"מלכת הרגש" בתעשיית המוזיקה המצרית ולה קריירה ארוכת שנים גם במדינות ערב נוספות.

עוד בוואלה! NEWS
בצל הסנקציות החונקות, קים מחליף את הטילים בטרקטורים
70 שנות אהבה: המלכה אליזבת והנסיך פיליפ חוגגים חתונת פלטיניום
רוסיה: שישה נהרגו בהתרסקות מטוס - ורק ילדה בת 4 שרדה

נהר הנילוס בדרום קהיר. GettyImages
גדות נהר הנילוס בדרום קהיר/GettyImages

היא כעת עומדת בפני שתי תביעות בגין "העלבת המדינה המצרית" ובגין לעג למצרים באותה העת שבה הממשלה מנסה למשוך למדינה תיירים. היום (רביעי) הודיעו גורמי משפט רשמיים במדינה כי הזמרת תעמוד לדין ב-23 בדצמבר, וכי העבירה המיוחסת לה היא הפצת מידע כוזב ושמועות באופן הפוגע בביטחון הציבור ומזיק לאינטרס הציבורי. פרקליט נוסף בתביעה המצרית שהגיש תביעה נפרדת נגד עבד אל-וואהב טוען כי היא פגעה בכלכלה הלאומית בכך ש"הפיצה אימה בקרב תיירים ופגעה בתיירות".

הסערה הציבורית, כמו גם התביעות המשפטיות נגד הזמרת, הובילו את תחנות הרדיו והטלוויזיה במצרים להפסיק את שידור שיריה של הזמרת בת ה-37. עבד אל-וואהב חזרה בשנה שעברה לתעשיית המוזיקה לאחר הודעה על פרישה ותקופה של היעדר פעילות, והיא אף משמשת שופטת בגרסה המצרית של תכנית הריאליטי "דה וויס".

בתגובה לסערה, פרסמה עבד אל-וואהב התנצלות בעמוד הפייסבוק שלה ובה כינתה את ההערה שלה "בדיחה מטופשת". לדבריה, האירוע התרחש לפני יותר משנה. "כשראיתי את הסרטון, צפיתי בו כאילו הוא קורה בפניי בפעם הראשונה. אני לא זוכרת שאמרתי את זה, אבל כמובן שאני לא מתכוונת לכך. זה לא מה שאני מתכוונת לומר על ארצי", כתבה עבד אל-וואהב. גם הופעותיה של הזמרת במצרים הופסקו כל עוד התביעות נגדה עומדות בעינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully