וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"800 דולר - נמכר!": תיעוד מהשוק שמייצא עבדים לאירופה

14.11.2017 / 21:30

סרטון שצולם בלוב חושף כיצד פליטים ומהגרי עבודה נמכרים לעבדות במכירה פומבית לכל המרבה במחיר. "האיש הזה יודע לחפור היטב", נשמע מנהל המכירה בזמן שהקונים הפוטנציאלים מקפיצים את המחיר. צפו

צילום: CNN עריכה: ורד לידני

סרטון מצמרר מתעד את הקלות הבלתי נסבלת בה נמכרים בני אדם לעבדות בשנת 2017. בסרטון שצולם בלוב, באיכות ירודה על ידי טלפון סלולרי נראה אדם מוצע למכירה פומבית ככל הנראה למטרות עבודה.

"800", נשמע מנהל המכירה קורא לקונים הפוטנציאלים. "900... 1,000... 1,100...". בכך למעשה נמכר שני בני אדם תמורת 1,200 דינרים לובים - סכום שווה ערך ל-800 דולר. לא מכונית משומשת, לא פיסת אדמה, לא פריט ריהוט. לא "סחורה" בכלל, אלא שני בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות בגבול הדרומי: סוללת כיפת ברזל נפרסה בגוש דן
אפשר לחכות עם השמפניות: השמחה המוקדמת של שרה נתניהו
רחוק מהצרות של הבית, טראמפ הרגיש נוח בחברת רודני העולם

פליטים ומהגרים נמכרים בלוב למרבה במחיר. CNN, מערכת וואלה! NEWS
פליטים ומהגרי עבודה בדרכם לים התיכון לאחר שעברו בלוב/מערכת וואלה! NEWS, CNN

אחד האנשים שתועדו בסרטון הוא אזרח ניגרי, ככל הנראה בשנות ה-20 לחייו. בסרטון בו הוא מופיע בחולצה בהירה, נשמע כי הוא חלק מקבוצת בנים חזקה "שמתאימים לעבודות בחווה.

לאחר שהסרטון הגיע לידי רשת CNN, אנשיה הצטיידו במצלמות נסתרות ונסעו ללוב כדי לנסות לבחון את מידת אמינותו ולחקור את התופעה. המצלמות הוחדרו למבנה הממוקם בסמוך לעיר טריפולי, שם תועדו 12 בני אדם שנמכרו תוך שבע דקות במסגרת מכירה פומבית.

"האיש הזה חופר, הוא גבר חזק וגדול, הוא יחפור", אמר מנהל המכירה. הקונים מרימים בזה אחר זה את ידיהם. "500, 550, 600, 650...". תוך זמן קצר המכירה הוכרעה והגברים הועברו ל"אדוניהם" – מעסיקיהם החדשים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פליטים ומהגרים נמכרים בלוב למרבה במחיר. CNN, מערכת וואלה! NEWS
800 דולר עבור שני בני אדם. פליטים בלוב/מערכת וואלה! NEWS, CNN

מדי שנה חוצים עשרות אלפי פליטים את גבולות לוב, לאחר שנמלטו מסכסוכים אלימים במקומות אחרים בעולם, או במהגרי עבודה שמחפשים אחר חיים טובים יותר בדרכם לאירופה. הם מכרו את רכושם כדי לממן את המסע העובר דרך המדינה , אלא שמבצע מיוחד של משמר החופים במדינה הביא גרם לכך שרק סירות מעטות מצליחות להגיע לים. בשל כך, המבריחים מתמודדים עם נוסעים פוטנציאלים רבים, מה שהופך אותם לאדונים ואת הפליטים לעבדים.

ברשת CNN טענו הסרטונים הועברו לידי הרשויות במדינה, ואילו הן טענו כי יחקרו את הנושא. נאסר חזאם איש הסוכנות הממשלתית למלחמה בהגירה הלא חוקית אמר שלמרות שלא היה עד למכירה פומבית של עבדים, הוא מודע לכך שיש כנופיות מאורגנות שמפעילות רשתות הברחה של אנשים בתוך המדינה. "הם ממלאים סירה במאה בני אדם", אמר חזאם. "למבריח לא אכפת כל זמן שהוא מקבל את הכסף, והמהגר עשוי להגיע לאירופה או למות בים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully