וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בירושלים: "הילדים שיחקו בגפרורים וניסו להימלט דרך החלון"

14.11.2017 / 18:55

ממצאי הבדיקה הראשונית בבית המגורים שעלה בלהבות בבית חנינא העלו כי משחק בגפרורים ובמצתים גרם לפרוץ הדליקה שבמהלכה נפגעו אחות ואח בני 4 ו-5 באורח אנוש. "הם ניסו לברוח, ראינו את טביעות הידיים שלהם", הסביר מפקד מחוז ירושלים ברשות הכיבוי הארצית

משחק בגפרורים הוא ככל הנראה הגורם לשריפה שפרצה היום (שלישי) בבית מגורים בבית חנינא שבמזרח ירושלים, שבמהלכה נפגעו אחות ואח בני ארבע וחמש – כך עולה מבדיקה ראשונית שערכו אנשי רשות הכיבוי וההצלה. לדברי כוחות הכיבוי, הילדים שנקלעו למלכודת האש ניסו להימלט מחלון הבית, אולם ללא הצלחה.

"בשעה 13:15 קיבלנו קריאה לשריפה בבית חנינא", סיפר טפסר בכיר משה סוויסה, מפקד מחוז ירושלים ברשות הארצית לכבאות והצלה. "במקום הייתה ניידת משטרה שקיבלה את ההודעה על השריפה לצד צוות מד"א. השוטרים הגיעו לפנינו והבחינו בדירה מפויחת שהדלת שלה סגורה".

במשך סיפר סוויסה כי שוטר ובן משפחה שהיו בסמוך לבית נכנסו פנימה באומץ והוציאו את שני הילדים. "כשצוותי לוחמי האש הגיעו למקום הם פרצו לבית וחיפשו לכודים נוספים לצד פעולות לכיבוי האש", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות בגבול הדרומי: סוללת כיפת ברזל נפרסה בגוש דן
אפשר לחכות עם השמפניות: השמחה המוקדמת של שרה נתניהו
רחוק מהצרות של הבית, טראמפ הרגיש נוח בחברת רודני העולם

השריפה בבית חנינא: שני הילדים פונו במצב אנוש לבית חולים 14 בנובמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
משחק בגפרורים גרם לדליקה: הבית השרוף בבית חנינא, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"מוקד השריפה היה הספה", הוסיף. "בסמוך אליה מצאנו גפרורים ומספר מצתים שהושארו שם. הילדים מצאו את המצתים והגפרורים, וככל הנראה שיחקו איתם וגרמו לדליקה. בגלל שהדירה הייתה נעולה ולא היה אף אחד בדירה, הילדים נכנסו לחדר שלהם. הממצאים מלמדים שהם ניסו לצאת מהחלון, אולם ללא הצלחה. ראינו טביעות ידיים שלהם".

"מדובר כאן ברשלנות שניתן היה למנוע", טען סוויסה. "חשוב לא להשאיר ילדים קטנים לבד בבית, ובוודאי לא להשאיר לידם גפרורים ומצתים".

השריפה בבית חנינא: שני הילדים פונו במצב אנוש לבית חולים 14 בנובמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
השוטרים חילצו בזמן שלוחמי האש כיבו את השריפה. הבית השרוף, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מיד עם הגעת כוחות ההצלה, פונו האח והאחות על ידי צוותי מד"א במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים תוך פעולות החייאה, לאחר שנפגעו משאיפת עשן. גם אמם וסבם, שנפגעו קל, פונו לבית החולים.

רב-סמל אושרי ממן, השוטר שהגיע ראשון לדירה וחילץ את שני הילדים, סיפר כי "לא היססנו, פרצנו את הדלת ויחד עם אחד השכנים ביצענו סריקות בדירה אפופת העשן". לדבריו, "איתרנו את הילדים וחילצנו אותם אחד אחרי השני, כאשר אני נושא אותם על הידיים שלי והם במצב קשה. הדקות הארוכות בהן סרקנו את הדירה החשוכה אפופת העשן לאיתור הילדים נראו כמו נצח. לא הסכמתי לעזוב הדירה עד שמצאתי את הילדים הקטנים".

יאיר לקס, חובש רפואת חירום, סיפר על הזירה. "כשהגענו למקום, חברנו לצוות משטרתי שהעניק טיפול רפואי לשני הילדים, שחולצו מהדירה כשהם מחוסרי הכרה וסובלים משאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים וטיפול תרופתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully