וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סירחון וצפיפות": כך נראים מגורי חיילים בבסיס פיקוד הצפון

14.11.2017 / 14:20

בפוסט בדף הפייסבוק "חיילים מצייצים" תיאר חייל את האוהל הצפוף אליו הועברו, כדי שלדבריו תנאי המחייה בבסיס לא יתגלו בביקורת אכ"א. דובר צה"ל: המגורים בשיפוץ, מספר החיילים באוהל מהווה כשליש מהמספר המירבי לאכלוסו

עדות של חייל על תנאי מחייה קשים בבסיס פיקוד צפון בצפת 13 בנובמבר 2017. דף הפייסבוק "חיילים מצייצים", מערכת וואלה! NEWS
האוהל הצפוף בבסיס פיקוד הצפון בצפת/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק "חיילים מצייצים"

פוסט שפורסם שלשום (ראשון) בקבוצת הפייסבוק "חיילים מצייצים" חשף כי חיילים בבסיס פיקוד הצפון שבצפת, נאלצים לשרת בתנאי מחייה קשים במיוחד. חייל המשרת בבסיס תיעד את האוהל ששימש למגורי החיילים במשך חמשת החודשים האחרונים, לאחריו שלדבריו הועברו אליו במהירות בשל ביקורת אגף כוח אדם בבסיס.

תיאוריו של החייל פורסמו בעילום שם על ידי מנהלי הקבוצה. "יומיים לפני הביקורת העבירו אותנו ממגורי הבנים לאוהל קטן כדי שלא יגלו בביקורת את המצב הגרוע של המגורים", טען. "אני לא מתלונן על זה שמשפצים את המגורים, אבל הדרך שעושים זאת לא מקובלת בשום בסיס בארץ".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על ההסכם בסוריה: "הבהרנו לארה"ב ורוסיה שנמשיך לפעול"
ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין יועמד לדין בגין הסתה לגזענות
החוק לקיזוז משכורות מחבלים תקוע: "צריך עבודת מטה רצינית"

צה"ל פתח בחיפושים נרחבים אחר חייל שעזב את יחידתו במהלך פעילות ברמת הגולן. מערכת וואלה! NEWS
"חיים באוהל קטן וצפוף וסובלים מסירחון"/מערכת וואלה! NEWS

החייל ציין בדבריו כי למרות המעבר המזורז לאוהל הזמני וההבטחות לסיום העבודות תוך חודשיים, המעבר למגורים החדשים לא נראה באופק. "מיטות החיילים וחפציהם האישיים הועברו לאוהל צפוף", סיפר. "בחלוף יותר מחמישה חודשים החיילים עדיין חיים באותם התנאים".

לדברי החייל, בחודשי הקיץ החמים לא היה אף נציג ביחידה שדאג לסייע להם בחום הקיצוני. "לא דאגו לנו למאווררים בקיץ וכשירד גשם נרטבנו", טען. "עוד לא מצאו פתרון לקראת החורף המתקרב". בנוסף, החייל העיד כי בבסיס אין פחים, וכי השירותים והמקלחות בנויים בצפיפות במכולה ללא אוורור - מה שגורם לסירחון קשה. "עקרבים וחרקים כבר לא מפתיעים אותנו", סיפר.

הפוסט שפורסם עורר תגובות רבות ברשת. אחת החיילות כתבה: "איפה הפרטיות של החייל, למה הוא צריך לחיות ככה? חיילים זה לא רכוש, אלא אדם בשר ודם ומגיע לכל אחד לקבל את מלוא זכויותיו". אמו של חייל אחר כתבה כי התנאים בבסיס מזכירים "בית כלא. חבל שלאסירים ביטחוניים משפרים את תנאי כליאתם אבל החיילים ממשיכים לסבול".

עוד באותו נושא

בשיא החום: חיילים בשיזפון מתלוננים - "אין מזגנים בחדרים"

לכתבה המלאה
בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שנמצא ליד קיבוץ שומריה שבגב יוני 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה!
"החיילים ממשיכים לסבול"/מערכת וואלה!, לירון מולדובן

אך בניגוד לתגובות האוהדות, חיילים אחרים כתבו בתגובות כי החייל מפונק והציעו לו לשרת בבסיסי אימונים ברחבי הארץ ולחיות "באוהלים חצי קרועים מלפני 20 שנה, שירותיים כימיים מטר מהאוהל, מקלחות מכולה מסריחות משתן ואוהל בתור חדר אוכל. די להתבכיינות, אתם רואים בית כל שבוע".

מנגד, גורם המשרת בבסיס אמר לוואלה! NEWS כי באוהל המדובר הותקנו חמישה מזגנים ובצמוד אליו הוצבה מכולה ובה תאי שירותים ומקלחות המנוקים מדי בוקר. כמו כן, ניתנה לחיילים אופציה להתקלח במגורי הקצינים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מגורי החיילים בפיקוד הצפון נמצאים בתהליך שיפוץ מקיף שמסתיים השבוע, כמתוכנן לפני תחילת עונת החורף. במהלך חודשי השיפוץ הועברו החיילים באופן זמני לאוהל בעל תשתיות חשמל ואוורור ובסמוך לתאי שירותים ומקלחות. מספר החיילים הלנים באוהל מהווה כשליש מהמספר המירבי הניתן לאכלס בתוכו".

חדר הבסיס אחרי שיפוץ בפיקוד צפון. דוצ, מערכת וואלה! NEWS
חדר בבסיס לאחר השיפוץ/מערכת וואלה! NEWS, דוצ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully