וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה כוכב? אובייקט עצום ומסתורי התגלה בלב הגלקסיה

14.11.2017 / 9:04

אסטרונומים מצאו אובייקט ענק בלב הגלקסיה שיש מי שבטוח שהוא עלול להביא לאפוקליפסה, אולם מה שבאמת מעסיק את אנשי נאס"א הוא - האם מדובר בכוכב לכת או בכוכב כושל?

חוקרים הציגו ראיות לקיומו של כוכב לכת תשיעי במערכת השמש/צילום: Science Magazine, המכון הטכנולוגי בקליפורניה

בסרטון – חוקרים הציגו ראיות לקיומו של כוכב לכת תשיעי במערכת השמש

טלסקופ החלל שפיצר איתר אובייקט עצום בלב הגלקסיה שמעורר הרבה עניין בימים האחרונים. בעוד מומחים מתעסקים בשאלה האם מדובר בכוכב לכת חדש או בכוכב כושל, חובבי הספקולציות למיניהם בטוחים שמדובר בכוכב הלכת ניבירו, או בשמו השני - כוכב אקס, שעל פי האמונה עושה את דרכו אלינו ויביא לאפוקליפסה שתשים קץ לאנושות. ומה מעסיק אתכם יותר?

האובייקט המסתורי גדול מ-13 מסות צדק ונמצא במרחק של 22 אלף שנות אור מאתנו. על אף שהוא מקיף כוכב משלו, חוקרים חושדים שלא מדובר בכוכב לכת אלא בכוכב כושל, הידוע גם בשם "ננס חום" (גוף תת כוכבי שמסתו גדולה יותר מכוכבים שמורכבים בעיקר מגזים אולם לא מספיק כדי להיחשב לכוכב לכת). הכוכב החדש מצליח לבלבל מומחים כי מסתו גדולה מ-13 מסות צדק ולכן הוא נופל תחת הקטגוריה של ננסים חומים. הננסים חומים ממלאים את הטווח בין ענקי הגזים (צדק ושבתאי) לבין ננסים אדומים, כשהגבול העליון לננס חום עומד על כ-84 מסות צדק.

אובייקט עצום שנמצא בלב הגלקסיה עושה את דרכו לכדור הארץ?. נאס"א, צילום מסך
אובייקט עצום שנמצא בלב הגלקסיה עושה את דרכו לכדור הארץ? אילוסטרציה של הכוכב/צילום מסך, נאס"א

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

רב מציג הוכחה מהתנ"ך שסוף העולם יגיע החודש - ורק מדינה אחת תשרוד

לכתבה המלאה

חובבי תיאוריות קונספירציה רבים מאמינים שכוכב הלכת החדש, שזכה לשם הארוך OGLE-2016-BLG-1190Lb, דוהר לעברנו בשטחי החלל, יופיע בשמיים שלנו בכל רגע נתון ויביא לקיצו של כדור הארץ. בנאס"א מנסים להרגיע ושוללים את נבואות הזעם, לפחות עד שיבוצעו בדיקות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • כוכב לכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully