וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי נאס"א מצאו עדות חזקה לקיום חיים על מאדים

8.9.2017 / 23:34

יסוד כימי שנמצא על כוכב הלכת מאדים הוא ככל הנראה העדות החזקה ביותר עד כה לקיום חיים על פני הכוכב לפני מילארדי שנים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון – ככה זה נראה כשרכב החלל "קיוריוסיטי" נחת על המאדים ב-2012

בנאס"א עלו על תגלית פורצת דרך שמחזקת את הסיכויים שהתקיימו חיים על פני כוכב הלכת מאדים לפני מיליארדי שנים. במדידות שביצע רכב החלל "קיוריוסיטי" נמצאו עדויות ליסוד הכימי בורון - אחד מאבני הבניין של החיים. מכן הסיקו החוקרים שהסביבה הקדומה במאדים תמכה בקיום חיים, מאחר שהיסוד שנמצא הופך לבוראט בתמיסה מימית, יכול להגיב עם הסוכר ריבוז ולייצב אותו ברמה מספקת על מנת לאפשר היווצרות של מולקולות RNA המאפשרת חיים. מולקולת ה-RNA נמצאת בקרב כל היצורים החיים, ומשמשת לביטוי המידע הגנטי שמצוי ב-DNA.

תמונה שצילמה הגשושית "קיוריוסיטי" המתעדת את הנסיעה הראשונה שלה עם המאדים, אוגוסט 2012. רויטרס
הרובר קיוריוסיטי מסייר במאדים/רויטרס

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

צעד גדול לאירופה, שמלווה בחשש: הגשושית "סקאפרלי" הגיעה למאדים

לכתבה המלאה

המדידות נערכו באזור מכתש גייל, אותו חוקר רכב החלל מאז נחת על המאדים לפני חמש שנים. גיל המכתש מוערך בכ-3.8 מיליארד שנים, והחוקרים מאמינים כי בתקופה קדומה זו של מאדים הוא הכיל אגם מים גדול. פטריק גאסדה, חוקר פוסטדוקטורט במעבדה הלאומית שבלוס אלמוס אמר: "מכיוון שהבורון עשוי למלא תפקיד חשוב ביצירת RNA – אחד מאבני היסוד של החיים – מציאתו במאדים מחזקת בפנינו את האפשרות שהיו חיים על כוכב הלכת הזה. הבוראטים הם אפשרות גישור אחת ממולקולות אורגניות פשוטות ל-RNA. ללא RNA, אין חיים".

הוא הוסיף: "נוכחותו של בורון מספרת לנו, שאם חומרים אורגניים היו נוכחים על מאדים, התגובות הכימיות הללו יכלו להיווצר. היסוד נמצא במכתש שנוצר לפני 3.8 מיליארד שנים, אחרי היווצרות החיים בכדור הארץ. בסיכומו של דבר, זה אומר לנו שהתנאים מהם יכולים להתקיים חיים על פני הכוכב היו ככל הנראה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully