וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ החל בגיבוש מתווה להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים

סוכנויות הידיעות וטל שלו

12.11.2017 / 11:25

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי גורמים בממשל טראמפ החלו בתכנון מתווה להסכם יציב בין הצדדים, שיוביל לשלום אזורי ארוך טווח. נתניהו: "הצגנו לחברינו בממשל האמריקני את עמדתנו בצורה בהירה"

צילום: בני בן סימון

ממשל טראמפ החל בגיבוש תכנית לכינון הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, ועשוי להציגה בתחילת שנת 2018, כך דיווח אמש העיתון "ניו יורק טיימס". עיקרי התכנית, לרבות פרטים ממשיים על ההחלטות שכל צד יצטרך לקבל, לא צוינו בדיווח והוא הסתמך בעיקרו על השיחות שניהלו בכירים בממשל, המעורים בסוגיית הסכסוך.

הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד כי "הצגנו לחברינו בממשל את עמדותינו בנושא בצורה בהירה". נתניהו הציג בישיבה מכתב ששלח לו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו הודה לו על השבחים שחלק לו בנושא עמדתו כלפי איראן.

על פי הדיווח, הגורמים בממשל העוסקים בקידום המתווה למדו ובחנו את היבטי הסכסוך במשך עשרה חודשים, תוך סקירה של סוגיות שונות באזור אשר עשויות להשליך על הסכם השלום, וביניהן המתיחות הגוברת בין ערב הסעודית לאיראן, על רקע תמיכתה של האחרונה בארגון חיזבאללה בלבנון. כמו כן דנו במעמדה של ירושלים ובנושא ההתנחלויות.

עוד בוואלה NEWS:
גרינבלט וקושנר ביקרו בערב הסעודית כחלק מהמאמצים לקדם משא ומתן
צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה גם נגד חמאס
"זומן לפגישה עם המלך - ונעלם": כך "נחטף" ראש ממשלת לבנון

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט עם האלוף יואב מרדכי במעבר גלבוע. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"לא נכפה הסכם על הצדדים", ג'ייסון גריבלט בביקורו בארץ/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס למתווה המתגבש בוושינגטון ואמר כי "הושקע זמן רב בשיחות עם גורמים ישראלים ופלסטינים לאורך החודשים האחרונים, זאת במטרה להגיע להסכם שלום אמיתי ויציב". גרינבלט הוסיף: "אין בכוונתנו לקבוע תאריך יעד מלאכותי, ולעולם לא נכפה הסכם על הצדדים. מטרתנו היא תיווך שיוביל להסכם שלום יציב שיאפשר את ביטחונם של הישראלים והפלסטינים".

גרינבלט שב לוושינגטון לפני כשבוע לאחר תקופה של שלושה שבועות במזרח התיכון, במהלכה ביקר בירושלים, קהיר ורמאללה ונפגש עם גורמים רשמיים כדי לדון בניסיונות להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. כחלק ממסעו באזור, ביקר גרינבלט גם בערב הסעודית, שם התלוו אליו סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר.

(עדכון ראשון: 3:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully