וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינבלט וקושנר ביקרו בערב הסעודית כחלק מהמאמצים לקדם משא ומתן

שליחו של טראמפ לאזור הגיע לירושלים בסופו של ביקורו באזור. חתנו ויועצו התלווה אליו, בטרם שב לוושינגטון בשבת. פקיד אמריקני אמר כי לשיחות אזוריות "תפקיד חשוב" אך הדגיש שבעיני הנשיא רק מגעים ישירים בין ישראל לפלסטינים יניבו הסכם

צילום: בני בן סימון

(שליחו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט בפגישה עם תושבי קיבוץ נחל עוז, באוגוסט)

השליח המיוחד של ממשל טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, השלים אתמול (ראשון) מסע באזור שבמסגרתו ביקר בקהיר, בעמאן, בירושלים וברמאללה ונפגש עם גורמים רשמיים בכל המדינות כדי לדון בניסיונות להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. כחלק ממסע הדילוגים ביקר גרינבלט גם בערב הסעודית, שם התלוו אליו סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר. לדברי פקיד בכיר בבית הלבן, גרינבלט צפוי לקיים בשבועות הקרובים פגישות נוספות באזור.

"כפי שאמר טראמפ בבירור, הוא מחויב באופן אישי להשגת הסכם שלום בין ישראלים לפלסטינים שיסייעו לעידן של שלום ושגשוג באזור", אמר הפקיד. "לפני מספר חודשים הנחה הנשיא את יועציו להמשיך בדיונים עם שותפים אזוריים על הדרך הטובה ביותר לתמוך במאמץ השלום. השיחות האלה עדיין נמשכות". עם זאת, הוסיף הפקיד, "בעוד שהשיחות האזוריות הללו ישחקו תפקיד חשוב, הנשיא שב ומאשר כי שלום בין הישראלים לפלסטינים יכול להיות רק במשא ומתן בין שני הצדדים וארצות הברית תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הצדדים כדי להתקדם לקראת מטרה זו".

לקריאה נוספת:
גורם אמריקני בכיר: "חוק ירושלים רבתי מסיח את ההתמקדות במו"מ"
אחרי אימוץ עמדת ישראל: גרינבלט המריא למצרים לדון בפיוס הפלסטינית
ממשל טראמפ מאמץ את עמדת ישראל: "על חמאס להתפרק מנשקו"

ג'ארד קושנר, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
מסע דילוגים. גרינבלט, קושנר ופאוול בביקור ברמאללה באוגוסט/צילום מסך, טוויטר

בהמשך לדיווחים על כך שהממשל מתכוון להציג תוכנית מדינית בשבועות הקרובים, אמר הפקיד האמריקני כי "שום עסקה לא תכפה על הישראלים והפלסטינים, אנו מחויבים לעסקה שתשפר את התנאים לשני הצדדים".

בתוך כך, אישרו אמש בבית הלבן כי יועצו של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר התלווה לגרינבלט בביקורו בריאד. זאת, לאחר שהאתר "פוליטיקו" דיווח על סיור שערך באזור קושנר בסוף השבוע, שבמסגרתו הגיע בפעם השלישית בשנה האחרונה לערב הסעודית, שם נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. על פי הדיווח באתר גם סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול התלוותה אל השניים. גורם רשמי בבית הלבן אמר ל"פוליטיקו" כי קושנר המריא בשבת בחזרה לוושינגטון ואף הספיק להגיע למסיבת הפתעה ליום הולדתה של אשתו, איוונקה - בתו של הנשיא טראמפ.

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט עם האלוף יואב מרדכי במעבר גלבוע. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף מרדכי, באוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
ביקור טארמפ בערב הסעודית. רויטרס
ביקור שלישי בפחות משנה. קושנר בערב הסעודית, במאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully