וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה גם נגד חמאס

12.11.2017 / 8:12

מתאם פעולות הממשלה בשטחים שלח מסר מאיים לארגון הטרור, אחרי פיצוץ המנהרה שחפר אל ישראל. "אנו ערים למזימה שרוקם הג'יהאד האסלאמי, מנהיגי הארגון בדמשק יישאו באחריות", הזהיר אלוף מרדכי. בג'יהאד האסלאמי הגיבו: "האיומים מוכיחים שישראל מפחדת"

דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי הזהיר היום (שבת) את ארגון הג'יהאד האסלמי מפני תגובה אפשרית לפיצוץ המנהרה לפני כשבועיים, שבו נהרגו 14 מחבלים. בסרטון שפורסם בשפה הערבית אמר מרדכי כי "ישראל פוצצה מנהרה לפני כשבועיים בשטחה הריבוני, אנו ערים למזימה שרוקם הג'יהאד האסלאמי נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי עזה, ועל חשבון הפיוס הפלסטיני והאזור כולו".

גורמים במערכת הביטחון נערכו בימים האחרונים לתגובה אפשרית של ארגון הטרור לאחר תקיפת המנהרה. "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג'יהאד, אלא גם כלפי חמאס", אמר מרדכי. אנו מייעצים להנהגת הארגון בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים, מהיגי הארגון - רמדאן שלח וזיאד נחאלה - קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתשאו באחריות".

עוד בנושא:
פיצוץ המנהרה: ישראל שדרגה את ההרתעה - וחמאס מרסן את הג'יהאד
לקראת הסיבוב הבא: צה"ל נערך למלחמה בארץ המנהרות של חמאס
גיליוטינת המנהרות: הטכנולוגיה שמחסלת את האיום התת-קרקעי מעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ מנהרת הג'יהאד האסלאמי באזור כיסופים לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג'יהאד האסלאמי הגיבו לדבריו של מרדכי, ובעיתון ראי אל-יום נמסר מטעמם כי "האיומים שמשדרת ישראל מביעים את מצב הפחד והדאגה מתגובת ההתנגדות הפלסטינית". בתגובת הארגון צוין כי האיומים אינם מאיימים עליהם, וכי "הניסיון של היישות להדגיש כי התגובה בוצעה נגד מנהרה ובשטח ישראל היא הוכחה לפחדנות. להתנגדות יש יכולת וכלים להכות, והישות הציונית צריכה לדאוג".

בתחילת השבוע צה"ל הודיע כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, שנעדרו מאז פיצוץ המנהרה בסמוך לכיסופים בשבוע שעבר. בישראל הבהירו כי הם ישחררו אותן רק בתמורה להתקדמות בסוגיית חללים ולאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אך בג'יהאד האסלאמי ובחמאס דחו זאת בתוקף.

לפי צה"ל, "במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה בשטח ישראל. במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מייעצים להנהגת הארגון בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים". מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הג'יהאד האסלאמי העביר מסר מאיים לאחר ההודעה. "השהידים לא יוחזקו זמן רב בידי האויב", הזהירו בארגון. אחמד אל-מודלל, בכיר בג'יהאד, אמר כי "מלחמתנו עם הכיבוש לא תיגמר בקרוב. המנהרה הזו היא לא היחידה, ויש לנו המון אופציות לפעול. ישראל מכירה את כוח הג'יהאד".

(עדכון ראשון 11.11, 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully