וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע אדום נשמע בעוטף עזה; דובר צה"ל: אזעקת שווא

4.11.2017 / 5:48

אזעקה נשמעה באזור המועצה האזורית אשכול. צה"ל מסר כי מדובר בזליגת ירי מנשק קל באזור סיני. השבוע פוצצה מנהרה שחפרו ארגוני טרור בסמוך לכיסופים, ונהרגו כ- 14 מחבלים

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה לעבר ישראל/רויטרס

אזעקת "צבע אדום" נשמעה הבוקר (שבת) באזור עוטף עזה. דובר צה"ל מסר כי מדובר באזעקת שווא כתוצאה מזליגת ירי מנשק קל מסיני.

בחודש שעבר שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח בסמוך למועצה האזורית אשכול, בתוך שטח רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עם שיגור הרקטה, הושמעו התרעות "צבע אדום" ביישובי האזור. אף ארגון לא קיבל אחריות לשיגור.

כשעתיים לאחר מכן, תקף צה"ל עמדת תצפית של חמאס בירי ארטילרי בדרום הרצועה והשמיד אותה. "ניסיון הירי מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע מרצועת עזה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
ההגנה על הדרוזים בסוריה עשויה לשחק לידיים של איראן
"ראש ארגון פשיעה מישראל נעצר בסין בחשד למעורבות בפרשה חמורה"
"לתת לחיילים הרגשה טובה": האמא של מוצב ציפורן מרחיבה פעילות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ המנהרה באזור כיסופים, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני צה"ל ערך פיצוץ מבוקר של מנהרה שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, בסמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שמונה פלסטינים נהרגו בפיצוץ. לדברי צה"ל, "הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת". בין ההרוגים בפיצוץ מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין. הרוג נוסף הוא אחמד חליל אבו ערמאנה בן ה-25.

מקורות פלסטיניים מסרו לוואלה! NEWS, כי מדובר במנהרה של ארגון הג'יהאד האסלאמי. בארגון הג'יהאד האסלאמי הגיבו על פיצוץ המנהרה, ואיימו להגיב נגד "תוקפנותה של ישראל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully