וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתת לחיילים הרגשה טובה": האמא של מוצב ציפורן מרחיבה פעילות

3.11.2017 / 9:01

נילי טננבאום מקיבוץ מנרה, מגיעה מדי שישי למוצב ציפורן הסמוך לקיבוץ ומפנקת את חייליו באוכל, שתייה וממתקים. כעת, פעילותה מתרחבת והיא עתידה להקים חנות שכל הכנסותיה ישמשו לקניית "פינוקים" עבור החיילים, "ראיתי כמה הם שמחים וזה הסב לי אושר רב" סיפרה

נילי טננבאום- האמא של מוצב ציפורן. -, מערכת וואלה! NEWS
"האמא של המוצב", נילי טננבאום/מערכת וואלה! NEWS, -

כשבמוצב ציפורן שבגבול הצפון מתחלפת יחידה צבאית, בין שאר ההנחיות שמועברות בחפיפה, מיידעים המפקדים היוצאים את מחליפיהם, כי מדי יום שישי מגיעה למקום "הדודה נילי" ויש לאשר את כניסתה למוצב. מזה שש שנים נילי טננבאום מקיבוץ מנרה השכן, מאמצת את החיילים במוצב, ומדי יום שישי מגיעה למקום ומפנקת את הלוחמים ב"פריסה" עשירה, כאות הוקרה על השבוע המפרך שעברו.

מפעל ההתנדבות הפרטי של נילי עולה כעת מדרגה ובימים הקרובים היא תפתח בקיבוץ חנות יד שנייה שכל הכנסותיה יוקדשו לרכישת ''פינוקים'' עבור לוחמי צה"ל המאיישים את המוצב. טננבאום, בת 58, עובדת לפרנסתה כחקלאית במטעי הקיבוץ, שאליו הגיעה לפני 38 שנה ממושב מדרך עוז שבאזור מגידו. בשיחה עם וואלה NEWS סיפרה על תחילת הקשר המיוחד שנוצר בינה ובין החיילים במוצב.

עוד בוואלה NEWS:
"הזמן אוזל": הג'יהאד האסלאמי בסרטון מאיים נגד ישראל
עשרות ויזות בשנה בסכנה: תגובת טראמפ לפיגוע עלולה להשפיע גם על ישראל
לאון נפל אל מותו - ימים אחרי שנולדה לו אחות: "אהב לראות את הים"

תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
"ראיתי כמה שהם שמחים", חיילי צה"ל/דובר צה"ל

"לפני שש שנים, במהלך עבודה מטע, ראיתי עמדת טנקים חדשה שהוקמה. היא נראתה לי די מנותקת ורציתי לעשות לחיילים הרגשה טובה", סיפרה. "כל יום כשהגעתי למטע הבאתי להם משהו טעים, ראיתי כמה הם שמחים והרגשתי ממש טוב". עם הזמן הרחיבה את פעילותה והייתה מביאה לחיילי הסיור עוגות, חטיפים ושתייה תוך שהיא מקפידה כי כלל המוצרים יהיו כשרים.

העניין הפך למנהג עבורה ומדי שישי היא מקפידה לעלות למוצב ולערוך שולחן עמוס בכל טוב עבור החיילים. היא שבה ומציינת כי הדבר מסב לה אושר לא פחות מאשר לאותם חיילים שלהם היא כה מסורה. משפחתה של נילי שמרביתה חיה בעפולה תומכת ומסייעת לה.

את המצרכים היא קונה מכספה האישי ואחיה מגיע מדי שבועיים מעפולה על מנת לעזור בחלוקתם. כעת היא ממסדת את מכירת המוצרים ולשם כך קיבלה מהקיבוץ מבנה שבו תפעל חנות "יד שניה", שכל הכנסותיה ממכירת הפריטים שתורמים חברי הקיבוץ. החנות תפעל במבנה ישן שנבנה בשנת 1945, שנתיים אחרי עליית מייסדי מנרה על הקרקע הסלעית על ההר, כראשון קיבוצי רכס הרי נפתלי.

החנות תפעל ברוח המיוחדת שמאפיינת את פעילותה של טננבאום, שהוסיפה כי בכוונתה להשאיר מפתח בכניסה. "כל מי שיזדמן וירצה לקנות, יוכל להיכנס לבחור לו מוצרים ולהשאיר כל סכום כסף שימצא לנכון, כמעין תרומה עבור החיילים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully