וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על פגישה עם יועץ שנחשד בקשרים עם גורמים רוסיים: "לא זוכר"

4.11.2017 / 8:23

ג'ורג' פפדופולס סייע בקמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב ואף הציע לנסות לארגן פגישה עם פוטין. כשנשאל הנשיא על הישיבה שבה השתתף היועץ שהודה ששיקר ל-FBI על קשריו עם מוסקבה, אמר: "היא הייתה מאוד לא חשובה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (שישי) כי "אינו זוכר הרבה" על הפגישה שערך בשנה שעברה עם יועץ לקמפיין הבחירות שלו שהודה בקשרים עם גורמים רוסיים רשמיים. כשנשאל על הפגישה שבה השתתף היועץ ג'ורג' פפדופולוס שהציע לטראמפ פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר הנשיא כי "הפגישה הייתה מאוד לא חשובה". במהלך הקמפיין העלה צוותו של טראמפ לחשבון האינסטגרם תמונה המתעדת את הפגשיה שבה נכח פפדופולוס.

פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, ושותפו העסקי, הואשמו השבוע בשורת עבירות במסגרת חקירות המעורבות הרוסית בבחירות, בהן קשירת קשר נגד ארצות הברית - אולם לא בתיאום עם מוסקבה. מנפורט וריק גייטס הסגירו את עצמם ל-FBI והיו לעצורים הראשונים בפרשה הסבוכה שאותה מנהל החוקר המיוחד רוברט מולר.

עוד בנושא:
חקירת הבחירות: מנהל קמפיין טראמפ מואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב
מהתקיפה בסוריה ועד האיומים על קים: שנה לניצחון טראמפ בבחירות
התובע המיוחד אוסף רמזים - אך טרם מצא אקדח מעשן נגד טראמפ

תיעוד פגישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ג'ורג' פפדופולוס, 2016. מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ, צילום מסך
צוותו של טראמפ העלה את התמונה. פפדופולוס, שלישי משמאל/צילום מסך, מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ

פפדופולוס מואשם בהצהרות שקריות ל-FBI. הוא עמד לכאורה בקשר עם פרופסור רוסי בעל קשרים לקרמלין, והודה ששיקר לחוקרים כשנשאל אם היו לו שיחות עם גורמים רוסים בשנה שעברה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, באפריל 2016 נפגש פפדופולוס עם הפרופסור הרוסי בלונדון, וזה סיפר לו כי "הרוסים השיגו לכלוך על קלינטון". עוד נכתב כי פפדופולוס אמר מאוחר יותר ל-FBI: "לרוסים יש עליה לכלוך, יש להם אלפי מיילים שלה".

בינואר קבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות כי רוסיה התערבה בבחירות במטרה לסייע לטראמפ לנצח את הילרי קלינטון דרך מתקפות סייבר ופרסום מיילים מביכים, וכן הפצת תעמולה מכפישה נגד המועמדת הדמוקרטית ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully