וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: נלמד את צו המעצר של ספרד נגד נשיא קטלוניה

הרשויות החוק בבריסל החליטו שלא להיענות מידית לצו המעצר שהוציא בית המשפט בספרד להסגרת פוג'דמון. הנשיא הקטלאני הצהיר כי יהיה מוכן להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות החבל

צילום: רויטרס

הרשויות בבלגיה הצהירו הערב (שישי) כי קיבלו לידיהם את צו המעצר שהוציא בית המשפט בספרד נגד נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון. בהודעה שפרסמו צוין כי רשויות החוק במדינה, אליה נמלט פוג'דמון, יבחנו את בקשת המעצר בימים הקרובים לפני שתועבר לדיון בבית המשפט. במקביל, השלטונות הבלגים דחו את בקשת פוג'דמון להעיד במשפט בספרד באמצעות שיחת וידאו מבלגיה, שם הוא שוהה לאחר שהודח מתפקידו, נדחתה.

הצהרת הרשויות בבלגיה באה לאחר שבית המשפט בספרד הוציא צו מעצר נגד פוג'דמון וארבעה חברי פרלמנט נוספים שהואשמו בהמרדה, שימוש לרעה בכספי ציבור והפרת אמונים, זאת בעקבות משאל העם שערך בדבר התנתקות מספרד ועצמאות החבל.

לקריאה נוספת:
צו מעצר לנשיא קטלוניה הגולה; שמונה בכירים נשלחו למעצר
מאות אלפים מפגינים בברצלונה נגד עצמאות קטלוניה: "תחי ספרד"
ממשלת ספרד הדיחה את ממשלת קטלוניה בשל הכרזת העצמאות

קרלס פוג'דמון, נשיא קטלוניה במסיבת עיתונאים בבריסל 31 באוקטובר 2017. רויטרס
נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון במסיבת עיתונאים שערך בבריסל, השבוע/רויטרס

הנשיא פוג'דמון אמר היום כי הוא מוכן להתמודד בבחירות האזוריות שייערכו בספרד בחודש הבא ממקום מושבו בבלגיה. לדבריו, חייבת להיות המשכיות לאירועים שקורים בספרד "כדי לספר לעולם". מוקדם יותר השבוע הבהיר פוג'דמון כי ישוב לספרד רק אם יובטח לו משפט הוגן.

אחרי שהפרלמנט בברצלונה הכריז ביום שישי שעבר באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד, על בסיס תוצאות משאל העם מהחודש שעבר, הפעילה ממשלתו של מריאנו ראחוי את סעיף 155 בחוקה, המאפשר לשלטון המרכזי של ספרד להשתלט על כל אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים אותו. מאז, הודחה הממשלה הבדלנית, הוכרזו בחירות בזק שיתקיימו ב-21 בדצמבר וכן הודחו מפקדי המשטרה של קטלוניה.

עוד בוואלה!

ההגנה על הדרוזים בסוריה עשויה לשחק לידיים של איראן

לכתבה המלאה
חגיגות בברצלונה בעקבות הכרזת העצמאות החד-צדדית של קטלוניה מספרד. 27 באוקטובר 2017. AP
הפגנה בקטלוניה בעד התנתקות מספרד, בשבוע שעבר/AP

בין העצורים סגן נשיא קטלוניה אוריול חונקרס, שר הפנים ז'ואקים פורן, שר החוץ ראול רומבה ושר המשפטים קרלס מונדו. לשר המסחר סנטי וילה התאפשר שחרור בערבות אחרי שהוא פרש מהממשלה בטרם ההצבעה על העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully