וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מ"טראומת יום הכיפורים": המשאיות החדשות של צה"ל

5.11.2017 / 8:50

צה"ל יפסיק בהדרגה את השימוש במשאיות ה"ריאו" בפרויקט בעלות של יותר משני מיליארד שקלים. החל מ-2018 ייכנסו לשירות המשאיות החדשות. עוד הוחלט כי נהגי משאיות יעברו הכשרה כדי להיערך לפעילות במלחמה

צילום: סרטוני גולשים ודו"צ, עריכה: יאיר דניאל

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בפיקודו של האלוף אהרון חליוה משדרג ומרענן את משק המשאיות הטקטיות של צה"ל שחלקו נמצא בשירות הצבא יותר מארבעים שנה. אחרי בחינה ועבודת מטה הוחלט על רכש של משאית HMET להובלת דלק, תחמושת, מים, חילוץ וגרירה וכן מנופים כבדים.

המשאית השנייה תהיה FMTV להובלת תחמושת, פיקוד ושליטה, משא קרבי, שינוע חטיבות כוח, לוגיסטיקה, משא כללי וחלפים. משאיות אלו יחליפו בשלב הראשון את משאיות הריאו המיושנות מאוד שחלקן יצר במבצעים השונים בעיות לוגיסטיות בעשור האחרון בהובלת ציוד ותחמושת. עלות התהליך שמבצע אט"ל נאמד בכ-600 מיליון דולר מכספי הסיוע האמריקני וב-200 מיליון שקלים שהוקצבו, והוא כולל דיגום מיוחד לצורך המבצעי של צה"ל כמו מנופים, מכליות דלק, רכבי חילוץ ועוד.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: עו"ד שמרון ומקורב מאוד לנתניהו עוכבו לחקירה
עשרות שרים לשעבר וחברי בית המלוכה נעצרו בחשד לשחיתות בערב הסעודית
חיזבאללה לא מתחבא: כך התפטרות ר"מ לבנון עשויה לשחק לידי ישראל

רכב FMTV שייכנס לשימוש באט"ל. דובר צה"ל
ישמש להובלת תחמושת. ה-FMTV/דובר צה"ל

השלב הראשון של העסקה כבר נחתם, וברבעון הראשון של 2018 ייקלטו בצה"ל 200 משאיות FMTV במקביל להפסקת השימוש במשאיות ה'ריאו' שהפכו עם השנים לסימן היכר של מערך התובלה. החלפת כלל המשאיות הללו תתבצע כחלק מתוכנית לעשר שנים לרכש משאיות חדשות ומשוקמות מעודפי צבא ארצות הברית. לדברי גורמים בצה"ל, "רק טראומת מלחמת יום הכיפורים גרמה לצבא להשאיר בשירות כלים ישנים ומלאים של חלקי חילוף כמו ה'ריאו'. המהלך ישדרג את יכולות הצבא ויביא ליעילות גם ברמת ועלות האחזקה".

בתוך כך, הוחלט באט"ל כי יש להוציא אל הפועל תוכנית שלמה שתכלול את העלאת הכשירות והרובאות ל-0.3 של תומכי הלחימה המשרתים בפלוגות הסיוע המנהלתי של הגדודים, ולא רק נהגי משאיות, כדי לשפר את יכולתם לפעול ולתמוך בלחימת הגדוד בסביבה מורכבת, לדוגמה: נהג רכב מוביל, טכנאי אופטי, מפעיל מלגזה, נהג חילוץ וכו'. מטרת התכנית החדשה תהיה לשדרג את כשירות החיילים לפעילות בתנאי הסלמה ומלחמה. ההכשרה תתבצע אחת לחצי השנה במשך 13 ימים, במשך 6-3 חודשים לאחר שיבוץ החייל בגדוד. משך הזמן המדויק, החל מחודש אוקטובר השנה, ייקבע על ידי מפקד החטיבה בו משרתים החיילים.

עוד בוואלה!

עשרות פעילי מחאת הנכים חסמו את היציאה מבתי הזיקוק בחיפה

לכתבה המלאה
רכב HMET שייכנס לשימוש באט"ל. דובר צה"ל
ייכנס לשימוש כבר ב-2018. ה-HMET/דובר צה"ל
רכב ריאו שייכנס לשימוש באט"ל. דובר צה"ל
השימוש יופסק בהדרגה. משאית ה"ריאו"/דובר צה"ל

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של צה"ל בה יוחד פרק נפרד ליכולות הלוגיסטיות בתר"ש גדעון, בעלות של כשני מיליארד ש"ח. התר"ש (תוכנית רב שנתית) מתמקד במענה הלוגיסטי בשגרה ובחירום, אשר כולל מענה באימונים, ריענון משקים, אחזקה יעילה, פתרונות טכנולוגיים מתקדמים והתייעלות בתחום הלוגיסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully