וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שרים לשעבר וחברי בית המלוכה נעצרו בחשד לשחיתות בערב הסעודית

גל המעצרים בריאד נערך שעות לאחר הודעה על הקמת ועדה למאבק בשחיתות בראשות יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בתוך כך פיטר המלך סלמאן את ראש המשמר הלאומי ואת שר הכלכלה והתכנון. "ישנם מי שהעדיפו את טובתם על פני האינטרס הציבורי"

צילום: יוטיוב

לפחות עשרה נסיכים מבית המלוכה בריאד, ארבעה שרים מכהנים ועשרות שרים לשעבר נעצרו אמש (שבת) בידי המשטרה בערב הסעודית, בחשד למעורבות בפרשות שחיתות. כלי תקשורת בממלכה שדיווחו על שורת המעצרים לא ציינו את שמות החשודים או את העבירות המיוחסות להם.

על פי כמה דיווחים בין העצורים המילארדר ואליד בן-טלאל, מושל ריאד לשעבר הנסיך טורקי בן-עבדאללה, בעלי חברת התקשורת MBC ואליד איברהים, המיליארדר סאלח כאמל ושורת בכירים נוספים. עוד הוזכרו שמותיהם של שני שרים שהודחו אתמול בידי המלך סלמאן.


עוד בוואלה! NEWS במזרח התיכון:
ערב הסעודית יירטה טיל ששיגרו החות'ים מתימן אל שדה התעופה בבירה
ראש ממשלת לבנון התפטר במפתיע: "איראן רוצה להרוס את האזור"
טיל ושריפת דגלים: איראן חוגגת את ההשתלטות על שגרירות ארה"ב

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
מוסיף לבצר את מעמדו. יורש העצר מוחמד בן סלמאן, בחודש שעבר/רויטרס

רשת "אל ערביה" דיווחה כי לאחרונה נפתחו חקירות בחשד להתנהלות הרשויות בממלכה סביב שתי פרשות ציבוריות גדולות מהשנים האחרונות – האחת, שיטפונות שגרמו להרס נרחב ומקרי מוות רבים בעיר ג'דה בשנת 2009; והשנייה, התפרצות וירוס MERS בשנת 2012 שגבה את חייהם של מאות בני אדם מאז.

גל המעצרים נערך שעות ספורות לאחר שבית המלוכה הודיע על הקמת ועדה למאבק בשחיתות בראשות יורש העצר מוחמד בן סלמאן. על פי ההודעה בסמכותה של הוועדה להוציא צווי מעצר, להטיל מגבלות נסיעה, להקפיא חשבונות בנק וכן להטיל מגבלות כלכליות נוספות על חשודים, בטרם יובאו בפני שופט. בהודעה נמסר כי הקמת הוועדה היא "תוצאה של נטייתם של כמה אנשים לניצול סמכותם ולגניבת כספי ציבור ולהעדפת האינטרסים האישיים שלהם על פני האינטרס הציבורי".

בתוך כך הודיע אמש המלך סלמאן על העברת ראש המשמר הלאומי מייטב בן עבדאללה מתפקידו, שהיה בעבר אחד המתמודדים על כס המלוכה. פיטוריו נחשבים לצעד נוסף בביצור מעמדו של יורש העצר שבשנים האחרונות צבר כוח רב. לפני שלושה חודשים פוטר שר הפנים מוחמד בן נאיף, שהיה אף הוא אחד המועמדים לרשת את המלך. בנוסף לפיטורי ראש המשמר הלאומי פיטר המלך גם את שר הכלכלה והתכנון עאדל פקיה ואת מפקד הצי אדמירל עבדאללה אל-סולטאן.

(עדכון ראשון: 1:30)

עוד באותו נושא

יורש העצר הסעודי: "אנחנו חוזרים אל האסלאם המתון"

לכתבה המלאה
ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
המלך סלמאן עם בנו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully