וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: "אנחנו חוזרים אל האסלאם המתון"

בפסגה כלכלית בריאד, אמר הנסיך מוחמד כי "לא נבזבז 30 שנה מחיינו במאבק ברעיונות קיצוניים, נשמיד אותם היום". הוא הציג מיזם שאפתני, להקמת עיר בעלות חצי טריליון דולר בגבול עם מצרים וירדן עד 2025

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן אמר היום (שלישי) כי ריאד חוזרת אל "האסלאם המתון" במהלך פסגה כלכלית בריאד, שבה הכריז על פרויקט חדש עם ירדן ועם מצרים בעלות של חצי טריליון דולר. הפסגה תימשך עד יום חמישי, ובה תנסה לשכנע ריאד את העולם בכך שהיא מגוונת את כלכלתה.

בדברים שאמר לכתבים שנכחו במקום, הבטיח הנסיך, המשמש גם שר ההגנה, להילחם בקיצוניות. הממלכה נחשבת לחממה עבור הצמחת רעיונות קיצוניים, לנוכח הנחלת הווהאביזם - פירוש קיצוני של האסלאם - כבסיס לחוקי הממלכה. "לא נבזבז 30 שנה מחיינו במאבק ברעיונות קיצוניים, נשמיד אותם היום", אמר. "זה לא היה ככה בעבר, אנחנו נסיים את זה בקרוב מאוד".

לקריאה נוספת בנושא
לנהוג אפשר, אך לנשות סעודיה יש עוד משימה: ללכת לרופא בלי אישור של גבר
"יורש העצר המודח בסעודיה מוחזק בארמון ונאסר עליו לצאת לחו"ל"

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
מבטיח למגר את הקיצוניות. יורש העצר הסעודי, היום/רויטרס

הנסיך הצעיר בן ה-32, שנחשב כבר עתה לאיש החזק ביותר בממלכה, מקדם שורת יוזמות כלכליות וחברתיות במטרה להפסיק את תלותה של המדינה בנפט ולהכניס גם יותר נשים לשוק העבודה.

בין הצעדים הדרמטיים ביותר שננקטו בנושא היה ביטול האיסור ההיסטורי על נהיגת נשים. עד לחודש שעבר, הייתה הממלכה השמרנית המדינה היחידה בעולם שבה נשים היו מנועות מלנהוג, והחל מיוני הקרוב הן יוכלו לעלות על הכבישים.

מנגד, יורש העצר מוביל קו מדיני נצי נגד איראן, ומוביל את המלחמה בתימן, שהחלה ב-2015, חודשים ספורים אחרי שאביו סלמאן עלה לשלטון וקידם אותו. הוא נחשב גם למי שאחראי לניתוק הקשרים עם קטאר השכנה, ולבידודה הכלכלי.

המיזם השאפתני שעליו הכריז יורש העצר כולל את הקמתה של עיר חדשה בגבול עם מצרים ועם ירדן, והיא תיבנה עד 2025. העיר אמורה להתבסס על אנרגיה מתחדשת ולשמש מרכז לחדשנות טכנולוגית עולמי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פסגה כלכלית בריאד, ערב הסעודית, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
פסגה כלכלית בריאד, ערב הסעודית, 24 באוקטובר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully