וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לשקד: מתנגד בחריפות לשינוי שיטת מינוי יועצים משפטיים

מנדלבליט שלח מכתב לשרת המשפטים, ובו הודיע כי שינוי השיטה יהווה פגישה קשה. בשבוע הבא עתידות לעלות בוועדת השרים לחקיקה שתי הצעות בנושא, לפי האחת יועצים משפטיים במשרדי ממשלה ימונו ללא מכרז, ולפי השנייה, הם ימונו על ידי השר במשרד

צילום: רוני כנפו

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח היום (חמישי) מכתב לשרת המשפטים, איילת שקד, ובו הוא "מתנגד בחריפות" לשינוי שיטת מינוי היועצים המשפטיים במשרד הממשלה.

ביום ראשון אמורות לעלות בישיבת ועדת השרים לחקיקה שתי הצעות בנושא. הראשונה, של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) מבקשת לשנות את השיטה כך שיועץ משפטי ימונה ללא מכרז, כמו מנכ"ל משרד, ויהפוך למשרת אמון של השר. ההצעה השנייה היא תזכיר חוק ממשלתי מטעם משרד המשפטים, המבקש לקבוע כי השר ימנה יועץ משפטי, בהסכמת היועמ"ש, ולאחר ועדת איתור.

מנדלבליט מבהיר כי הוא "מתנגד באופן נחרץ" להצעות. "השינויים שתכליתם העצמת מעורבות השר בבחירתו ומינויו של היועץ המשפטי למשרד הממשלתי צפויים להביא להחלשת עצמאותו, אי תלותו ואפקטיביות תפקוד היועץ כשומר סף". הוא מוסיף כי "החלשה שכזו תביא לפגיעה במעמד מוסד היועמ"ש ועלולה לפגוע קשות בעצמאותו, באיכותו ובאמון הציבור".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד חוק ההמלצות: "העיתוי לא נכון"
פרקליט המדינה: הימנעות מחקירת מנהיג מכהן תפגע במדינה
כבר לא מאלחש: כך חילץ ניצב יצחקי את המפכ"ל מתפקיד המשת"פ

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס באוניברסיטת חיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה/ערן גילווארג

במכתב מונה היועמ"ש קשיים בהצעת החוק, וכי אם השינוי יקודם למרות הקשיים, "הרי שיהיה כדי לפגוע פגיעה קשה בתפישתו, אופיו ומהותו של היועמ"ש. מהלך זה עלול להוביל לשינוי בקוד ההפעלה של מוסד היועמ"ש... ועלול להוביל לנזקים שאת מידת פגיעתם קשה לאמוד.

היועץ המשפטי לממשלה יצא היום גם נגד הצעת החוק של חברת הכנסת דודי אמסלם לאסור המלצות משטרה בסיום חקירות. מנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד "גם מבחינת התוכן וגם מבחינת העיתוי – זה לא נכון. תנו לנו לעבוד בשקט". מנדלבליט אמר את הדברים בפתח כנס במלון אוריינט בירושלים, לצד פרקליט המדינה שי ניצן שהתנגד גם הוא ואמר כי "הציבור חייב להבין שהמשטרה והפרקליטות עובדות יד ביד. יש חשיבות עצומה לשמוע את דעתו של החוקר בתיק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק האוסרת על המשטרה להמליץ על כתבי אישום בתום חקירות, אולם לוואלה! NEWS נודע כי אחרי אישורה בקריאה טרומית היא צפויה לעבור שינויים משמעותיים. בין ההצעות שהעלו גורמים במשרד המשפטים, כדי לרכך מעט את ההצעה, היא האפשרות שהחוק יחול רק על תיקים שבהם קיים פרקליט מלווה, בהם נבחרי ציבור ותיקי פשע חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully