וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מצרי: זו חובה לאומית לאנוס נשים שלובשות ג'ינס קרוע

במהלך דיון על הזנות במצרים טען עורך הדין שנשים בבגדים חשופים למעשה מזמינות גברים שיטרידו אותן ואז הוסיף שיש "חובה פטריוטית להטריד אותן מינית וחובה לאומית לאנוס אותן". דבריו כמובן חוללו סערה וגינויים

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של Al-Assema,

עורך דין מצרי עורר זעם רב השבוע, לאחר שהצהיר בשידור חי בטלוויזיה שיש להטריד מינית ולאנוס נשים ובחורות שלובשות בגדים חושפניים – כמו למשל ג'ינס קרוע. הוא אפילו טען שמדובר ב"חובה לאומית ופטריוטית".

עורך הדין נביה אל ווחש, שידוע בדעותיו השמרניות, אמר את ההצהרות האלו במהלך דיון טלוויזיוני בערוץ "אל אסמה" שמשודר בלווין, בו דנו בהצעת חוק בנוגע לזנות. במהלך הדיון הסוער טען עורך הדין שנשים שלובשות ג'ינס קרוע או בגדים שחושפים את גופן למעשה מזמינות גברים שיטרידו אותן ואז הוסיף שכשהוא רואה בחורה כזו יש "חובה פטריוטית להטריד אותה מינית וחובה לאומית לאנוס אותה".

עוד בנושא
זעזוע במצרים: נערה בת 17 מתה לאחר שעברה מילת נשים
תיעוד האונס הקבוצתי שפרץ את סכר השתיקה במרוקו

נשים מצריות מחכות מחוץ לקלפי במהלך היום הראשון של הבחירות לנשיאות בקהיר, מאי 2014. AP
נשים מצרים בלבוש מסורתי וצנוע בקהיר/AP

דבריו כמובן חוללו סערה באולפן אך גם מחוץ לו, כשב"אל ערבייה" דווח שמספר פעילים למען זכויות נשים גינו אותו בתוקף ןאף הגישו נגדו תלונה רשמית. ראש המועצה הלאומית לנשים, ד"ר מיה מורסי, גינתה את דבריו, אותם הגדירה כ"הזמנה ועידוד לאונס" ואמרה שהם עומדים בניגוד לחוקה המצרית שמגינה על נשים ממעשי אלימות. היא אף הודתה שהייתה בהלם שהמילים האלה נאמרו ע"י עורך דין שתפקידו להגן על זוכיות אדם והחופש. היא מסרה שהמועצה הגישה תלונה לתובע הכללי נגד עורך הדין והערוץ בו שודרו הדברים, כמו גם למועצה הרגולטורית של התקשורת.

עו"ד אל ווחש עצמו סיפר שהוא סופג ביקורת רבה במדיה החברתית וטען שלמעשה מטרתו הייתה לדרוש ענישה קשה יותר נגד גברים שמטרידים מינית נשים. "על הנשים לכבד את עצמן כדי שאחרים יכבדו אותן. שמירה על המוסר חשובה יותר משמירה על הגבולות" הוא אמר.

עוד באותו נושא

מטיף מצרי: "המפגינות בכיכר תחריר רוצות להיאנס"

לכתבה המלאה
ג'יג'י חדיד לובשת ג'ינס קרוע. אינסטגרם, צילום מסך
הדוגמנית הערבייה ג'יג'י חדיד בג'ינס קרוע - זו הזמנה לאונס?/צילום מסך, אינסטגרם
  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully