וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע במצרים: נערה בת 17 מתה לאחר שעברה מילת נשים

מיאר מוחמד מוסא מתה בעת ההליך בבית חולים פרטי במדינה. הרשויות סגרו את בית החולים, והצוות הרפואי עוכב לחקירה. מילת נשים אסורה במצרים מאז 2008, אך רבים מתושביה ממשיכים לבצע בבנותיהם את הניתוח

גבר אוחז בכלי לביצוע מילת נשים באתיופיה. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
גבר אוחז בכלי למילת נשים באתיופיה/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

מיאר מוחמד מוסא בת ה-17 ממחוז סואץ שבמזרח מצרים מתה לאחר שעברה מילת נשים באחד מבתי החולים הפרטיים במחוז – כך אמר לוטפי עבד א-סמי, גורם בכיר ברשויות הבריאות המקומיות. לדבריו, רופאה מוסמכת ביצעה בתחילת השבוע את ההליך, שאותו עברה קודם אחותה של מוסא, והנערה מתה בעת שהייתה מורדמת, בתום הניתוח.

הרשויות סגרו את בית החולים, והמנהל והצוות הרפואי שהיה מעורב בניתוח עוכבו לחקירה. כמו כן, אמה של הנערה, אחות במקצועה, תושאלה בידי צוותי החקירה. גופתה של מוסא נשלחה לנתיחה והתוצאות יפורסמו בקרוב.

עוד כתבות מהעולם:
שבוע לפני היורו: ארה"ב מזהירה מפני טרור בכל רחבי אירופה
מיס טורקיה העליבה את הנשיא ארדואן - ונשפטה למאסר על תנאי
עשרות הרוגים בהפצצה רוסית על מעוז ג'בהת א-נוסרה בסוריה

על אף שמילת נשים נאסרה בחוק במצרים בשנת 2008, רבים במדינה – מוסלמים ונוצרים כאחד, ממשיכים לבצע את הניתוח בבנותיהם, ולעיתים הדבר נעשה בבתים ללא פיקוח של אנשי רפואה. הדבר נפוץ במיוחד בחלקיה הכפריים של המדינה. בשנת 2015 נגזר לראשונה עונש מאסר על רופא שביצע את ההליך, ועל אביה של הילדה שעברה אותו נגזר מאסר על תנאי.

200 מיליון נשים ונערות שחיות כיום בעולם עברו מילת נשים, ובשנים האחרונות החלו מדינות רבות באפריקה, בהן מצרים, ליבריה, בורקינה פאסו וקניה, לנקוט בצעדים נגד התופעה. "הנתונים האחרונים מרשויות הבריאות במצרים מראים כי אנו מנצחים", נכתב בדוח האו"ם בנושא שפורסם בשנה שעברה. מהדוח עולה גם כי בעוד ש-92% מהאימהות במדינה עברו את ההליך, רק 35% מהן מתכוונות לבצע את הניתוח בבנותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully