וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"200 הרוגים בקריסת מנהרה באתר גרעין בקוריאה הצפונית"

תחנת טלוויזיה ביפן דיווחה כי מאה בני אדם נלכדו בתאונה ומאה נוספים נהרגו בפעולות לחילוצם, כשאירעה קריסה נוספת. הרשויות בקוריאה הדרומית העריכו כי אתר הגרעין המיושן קרוב להתמוטטות לאחר ניסוי שנערך בחודש שעבר

רויטרס

כ-200 בני אדם נהרגו בקריסת מנהרה באתר ניסויי גרעין בקוריאה הצפונית - כך דיווחה היום (שלישי) תחנת הטלוויזיה "TV Asahi" ביפן. בדיווח לא נמסרו פרטים נוספים, ולא צוין מועד התאונה. אולם, על פי הערכות הקריסה אירעה בסמוך לניסוי הגרעין האחרון שערכה המדינה המבודדת בתחילת ספטמבר.

על פי הדיווח מאה בני אדם נלכדו בקריסת המנהרה באתר פונגיי-רי שבצפון-מזרח המדינה וכמאה נוספים נהרגו בניסיונות לחלץ את הלכודים, כשאירעה קריסה נוספת במקום.

מומחים הזהירו בעבר שהאתר אינו יציב וכי יש חשש לשלמות המבנה בשל שישה ניסויים שנערכו בו בשנים האחרונות - בהם אחד בחודש שעבר. אתמול אמר ראש השירות המטאורולוגי בקוריאה הדרומית בדיון בפרלמנט בסיאול כי אם הצפון יערוך ניסוי גרעיני נוסף הדבר עלול לגרום לקריסות נוספות באזור האתר, הנמצא בשרשרת הרים המשתרעת עד לגבול סין, ולדליפת חומרים רדיואקטיביים.

בחודש שעבר אירעה רעידת אדמה בעוצמה 3.4 באזור האתר. הרשויות בסין הודיעו אז כי ישנם סימנים שלא מדובר באסון טבע, אולם הסוכנות המטאורולוגית בסיאול הודיעה כי על פי הערכותיה מדובר דווקא כן ברעידה שמקורה ברעש אדמה. השירות הגיאולוגי של ארצות הברית לא הצליח לספק קביעה חד-משמעית באשר לאופי הרעידה, שככל הידוע עד כה לא גרמה לנפגעים.

לקריאה נוספת:
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"
פיצוץ הרסני: תמונות לוויין תיעדו את אתר הניסוי בצפון קוריאה
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ניסוי הגרעין בפונגיי-רי. צילום לווין לאחר הניסוי בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
שר החוץ של קוריאה הצפונית: נערוך ניסוי נוסף בפצצת מימן, 22 בספטמבר 2017. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און צופה בפצצה גרעינית, לאחר ההכרזה על ניסוי בפצצת מימן, בחודש שעבר/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully