וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ הרסני: תמונות לוויין תיעדו את אתר הניסוי בצפון קוריאה

באתר "צפון 38" פורסמו תמונות שקלטו את האתר בטרם הניסוי הגרעיני השישי ואחריו, ואלו הראו את המפולות שנגרמו מהפיצוץ בעוצמה 120 קילוטון. פוטין: "אי אפשר לפתור את המשבר רק עם סנקציות"

צילום: CNN

תמונות לוויין מאתר הניסוי הגרעיני האחרון שערכה קוריאה הצפונית תיעדו מפולות והפרעות רבות באתר פונגי-רי, השוכן באזור הררי מבודד. מומחים מסרו לאתר "צפון 38", העוקב אחרי הנעשה בקוריאה הצפונית, כי "הפיזורים רבים ונרחבים יותר מאשר אלו שנצפו בחמשת הניסויים הקודמים" של המדינה המבודדת.

לפי ההערכות של המומחים שעקבו אחרי גלי ההדף שיצר הפיצוץ שאירע ביום ראשון, הוא היה בעוצמה של 120 קילוטון - חזק פי שישה מהניסוי הקודם שבוצע בספטמבר אשתקד - ופי שמונה מהפצצה שהוטלה על הירושימה ב-1945.

הניסוי גרם לתגובות נזעמות בעולם, גם בקרב מדינות המקורבות לקוריאה הצפונית - סין ורוסיה - אך צעדי התגובה עוד לא ידועים. בארצות הברית רוצים להטיל סנקציות חריפות נוספות, אך בסין וברוסיה סבורים כי זה לא הפתרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הניסוי לאחר הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הניסוי לפני הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי בלתי אפשרי לפתור את המשבר באמצעות סנקציות ולחץ בלבד, בתום פגישתו עם נשיאה קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. פוטין, שאתמול הזהיר מפני "קטסטרופה עולמית", קרא שוב לחזור לשולחן המשא ומתן בעודו מגנה את הניסוי האחרון ואומר כי מוסקבה אינה מכירה בזכותה של פיונגיאנג לגרעין.

השניים נפגשו בשולי פסגה כלכלית במזרח הרחוק של רוסיה ודנו במתיחות הרבה בחצי האי הקוריאני. מאז הניסוי האחרון, מון, שדגל בתחילה בדיאלוג עם משטרו של קים ג'ונג און, קרא לנקוט אמצעי ענישה קשים נגד פיונגיאנג ואף סיכם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על עסקאות נשק בסך מיליארדי דולרים.

בסיאול טוענים כי השכנה מצפון מתכוננת לניסוי נוסף, בטיל בליסטי בין-יבשתי, ככל הנראה לקראת סוף השבוע, אז תציין המדינה הקומוניסטית המבודדת את יום השנה להקמת המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully