וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"

קבוצת מומחי ביטחון זיהתה בתמונות לוויין כי פיונגיאנג הזרימה כלי רכב וכלי עבודה חדשים לאתר שבצפון-מזרח המדינה, על אף העיצומים החדשים. המדינה הקומוניסטית הבטיחה להמשיך ולפתח את תכנית הגרעין שלה למרות איומי ארה"ב

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית חידשה את פעילותה באתר הגרעיני התת-קרקעי שלה – כך דווח אמש (רביעי) בניו יורק טיימס. זאת כשבוע וחצי לאחר הניסוי הקודם והשישי שערכה המדינה הקומוניסטית המבודדת למורת רוחה של הקהילה הבינלאומית. למרות הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם, בפיונגיאנג הבטיחו להמשיך בפיתוח הארסנל הגרעיני שלה.

לפי האתר "צפון 38", שעוקב אחרי פעילותה של קוריאה הצפונית מוושינגטון, ייתכן שהניסוי, שלפי קוריאה הצפונית היה בפצצת מימן, היה עוצמתי יותר מההערכות הקודמות. בתגובה ראשונה מאז סבב העיצומים החדש שהשיתו עליה המעצמות, כולל סין ורוסיה, מסר משרד החוץ בפיונגיאנג כי המהלך רק יחזק את נחישותה להמשיך בפיתוח תכנית הגרעין שלה, "במהירות רבה יותר, ללא הפרעות".

לקריאה נוספת בנושא
"עורפי הראשים": דרום קוריאה תקים כוח מיוחד לחיסול מנהיג הצפון
בתגובה לניסוי: מועצת הביטחון הטילה סנקציות נוספות על צפון קוריאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתעלם מהעולם. קים ג'ונג און בוחן את הפצצה לפני הניסוי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת מומחי ביטחון אמרו לאתר "צפון 38" כי בתמונות לוויין מאתר הניסוי בפונגי-רי שבצפון-מזרח קוריאה הצפונית נראים כלי רכב חדשים, עגלות כרייה וסימנים נוספים המעידים על פעילות באתר. עם זאת, הם לא הצביעו על כך שניסוי נוסף אמור להתבצע בקרוב.

"הפעילות הזו, שמגיעה זמן קצר לאחר הניסוי הגרעיני התת-קרקעי, מצביעה על כך שכעת ההתמקדות היא בהכנות לניסויים עתידיים", אמרו המומחים פרנק פביאן, ג'וזף ברמודז וג'ק ליו בדוח שפורסם באתר "צפון 38" אתמול.

הסנקציות האחרונות, הפעם התשיעית שבה מועצת הביטחון מענישה את קוריאה הצפונית על פעילותה הגרעינית מאז הניסוי הראשון שערכה ב-2006, נועדה לשלול מפיונגיאנג שליש מכמות הדלקים השנתית שהיא מייבאת. כמו כן, היא אוסרת על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, מקור הכנסה מרכזי נוסף עבור המדינה המבודדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הניסוי בצפון קוריאה אחרי הניסוי הגרעיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אותם מומחים, עוצמת הפיצוץ של הניסוי האחרון עשויה להגיע עד ל-250 קילוטון, זאת בהתבסס על הערכות מחודשות של עוצמת רעידת האדמה שנגרמה כתוצאה מהפיצוץ. ההערכה הזו גבוהה הרבה יותר מאלו שמסרו ממשלות שונות – יפן, למשל, העריכה כי העוצמה הייתה 160 קילוטון, בעוד שקוריאה הדרומית העריכה כי היא הייתה 50 קילוטון.

הוועדה לביטחון ולבטיחות גרעינית הודיעה כי זיהתה שרידים של גז רדיואקטיבי לאחר הניסוי, אך הדגישה כי אין מספיק מידע כדי לקבוע מה סוג הפצצה שהופעלה בניסוי, שהוביל את סיאול להאיץ את שדרוג יכולותיה הצבאיות.

צבא קוריאה הדרומית הודיע כי ערך בהצלחה ניסוי בטיל אוויר-קרקע חדש, המסוגל לחדור בונקרים. טיל השיוט מסוג "טאורוס", פיתוח משותף של גרמניה ושל שבדיה, יאפשר לחיל האוויר לתקוף את קוריאה הצפונית מבלי להיכנס למרחב האווירי שלה.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully