וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לניסוי: מועצת הביטחון הטילה סנקציות נוספות על צפון קוריאה

הסנקציות החדשות אושרו פה אחד, בתמיכתן של רוסיה וסין, לאחר שההצעה רוככה והוסרו ממנה הגבלות על המנהיג קים ג'ונג און. שגרירת ארה"ב: "פיונגיאנג עדיין לא עברה את נקודת האל-חזור"

צילום: CNN

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד הלילה (שלישי) סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, בעקבות הניסוי הגרעיני השישי שערכה בשבוע שעבר. הסנקציות החדשות אוסרות על ייבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית ומגבילות את יבוא מוצרי הנפט אליה.

מדובר בסנקציות הקשות אי פעם שהוטלו על המדינה המבודדת, שבהן תמכו גם רוסיה וסין, המחזיקות בזכות וטו. כדי לזכות בתמיכתן של מוסקבה ובייג'ינג רוככה ההצעה, והסנקציות לא כוללות איסור על ייבוא נפט או הקפאת נכסים של הממשל או של המנהיג קים ג'ונג און, כפי שביקש הממשל האמריקני.

לאחר הניסוי שערכה בשבוע שעבר הכריזה קוריאה הצפונית כי ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן, וכי היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי, התקדמות שעלולה לאיים באופן ישיר על שטחה של ארצות הברית. בקוריאה הדרומית וביפן אמרו כי הניסוי היה חזק פי עשרה מהניסוי הקודם, שנערך לפני כשנה.

לקריאה נוספת:
חשש בבריטניה: "התקדמות צפון קוריאה בגרעין - בזכות סיוע חשאי מאיראן"
תחת עיניו הבוחנות של העולם: צפון קוריאה ציינה את יום עצמאותה
פיצוץ הרסני: תמונות לוויין תיעדו את אתר הניסוי בצפון קוריאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוסרו הצעדים נגד המנהיג. קים ג'ונג און/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוריאה הדרומית בירכה על החלטת מועצת הביטחון, ואמרה כי הדרך היחידה שיש לפיונגיאנג להימנע מבידוד וקשיים כלכליים היא לשים קץ לתכנית הגרעין שלה. "קוריאה הצפונית צריכה להבין כי פעולה פזיזה נגד השלום הבינלאומי רק תביא לסנקציות בינלאומיות חזקות יותר נגדה", נמסר מסיאול.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה הלילה לאחר הטלת הסנקציות כי ארצות הברית אינה מחפשת מלחמה עם קוריאה הצפונית וכי פיונגיאנג "עדיין לא עברה את נקודת האל-חזור". לדבריה, "אם היא תסכים להפסיק את תכנית הגרעין שלה, היא תוכל להחזיר לעצמה את עתידה. אם היא תוכיח שהיא יכולה לחיות בשלום, העולם יחיה בשלום עם זה".

בנוסף לאיסור על טקסטיל ועל המגבלות על יבוא נפט, הסנקציות – הסבב השמיני במספר מאז ערכה קוריאה הצפונית את הניסוי הגרעיני הראשון שלה ב-2006 – מגבילות גם את יצוא הגז הטבעי אל קוריאה הצפונית וכן אוסרות על הנפקת אשרות עבודה חדשות לעובדים צפון קוריאנים מעבר לים.

כ-93 אלף מאזרחי המדינה המבודדת עובדים מחוץ לגבולותיה, ומעניקים מקור הכנסה חיוני למשטרו של קים.
כמו כן, במסגרת העיצומים החדשים, מדינות יורשו לערוך בדיקות בספינות שעלולות לשאת מטען צפון קוריאני אסור – אולם יהיה עליהן לבקש את אישור המדינה שהספינה בבעלותה. עוד נאסר על הקמת מיזמים משותפים חדשים עם פיונגיאנג ושלושה גורמים רשמיים במשטר וכן שלושה גופים אחרים נכנסו לרשימת הסנקציות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון, 5 ביולי 2017. רויטרס
"קוריאה הצפונית יכולה להחזיר לעצמה את עתידה". היילי/רויטרס

עוד לפני ההצבעה, ממשלת פרו החליטה לגרש את שגריר קוריאה הצפונית מהמדינה במחאה על "הפרות חוזרות ונשנות" של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם מצד פיונגיאנג ובשל סירובה להפסיק את תכנית הגרעין שלה. ממשרד החוץ של פרו נמסר כי לשגריר, קים האק-צ'ול, יש חמישה ימים לעזוב את המדינה. בסוף השבוע האחרון הודיעה גם מקסיקו על גירוש השגריר הצפון-קוריאני משטחה.

בפיונגיאנג איימו אמש כי וושינגטון תשלם "מחיר כבד" על קידום הסנקציות החדשות נגדה. "העולם יהיה עד לכך שקוריאה הצפונית תאלף את הגנגסטרים של ארצות הברית באמצעות סדרות פעולות שהם מעולם לא דמיינו", הזהיר דובר מטעם משרד החוץ בפיונגיאנג.

הניסוי הגרעיני ושיגורי שני טילים בליסטיים בין-יבשתיים ביולי וטיל בליסטי לטווח בינוני בשמי יפן בחודש שעבר, החריף את המתיחות בחצי האי הקוריאני והוביל לאיומים במלחמה מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עם זאת, בקוריאה הדרומית, שצפויה לספוג את מירב הנזק במקרה של עימות מחודש, הבהירו כי לא יאפשרו מלחמה נוספת בחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully