וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בבריטניה: "התקדמות צפון קוריאה בגרעין - בזכות סיוע חשאי מאיראן"

גורמים בריטים בכירים אמרו כי משרד החוץ חוקר אם "מדינות גרעין" סייעו למנהיג קוריאה הצפונית במאמצים לפתח ראשי קרב גרעיניים. הגורמים הוסיפו כי אין זה סביר שהמדענים של פיונגיאנג הביאו בעצמם להתקדמות בתכנית הגרעין

צילום: CNN

המשבר בקוריאה הצפונית - עדכונים אחרונים:

- בכירים בריטים סבורים שתקדמות קוריאה הצפונית בתכנית הגרעין שלה התאפשרה בזכות סיוע מאיראן
- לדברי גורמים, משרד החוץ חוקר אם "מדינות גרעין בעבר ובהווה" עזרו לקים לפתח ראשי קרב גרעיניים
- איראן ורוסיה נמצאות בראש רשימת המדינות שעשויות היו לסייע לפיונגיאנג

ההתקדמות שרשמה קוריאה הצפונית בפיתוח תכנית הגרעין שלה בתקופה האחרונה עשויה להיות כתוצאה מסיוע חשאי של איראן - כך דיווח הטלגרף הבריטי. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים בכירים בלונדון, משרד החוץ חוקר אם "מדינות גרעין בעבר ובהווה" עזרו לקים ג'ונג און במאמציו לפתח ראשי קרב גרעיניים שאותם הוא יוכל להרכיב על טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

לפי הגורמים, אין זה סביר שהמדענים של וקריאה הצפונית הצליחו לבדם לרשום את ההתקדמות בתכנית הגרעין. ביום ראשון שעבר ערכה פיונגיאנג את הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שלה עד היום. לטענתה, היא הצליחה לפתח פצצת מימן, ועל אף שקביעה זו לא אומתה, אין חולק שהמדינה הקומוניסטית ביצעה קפיצת מדרגה נוספת.

איראן נמצאת בראש רשימת המדינות שעשויות היו להעניק לקוריאה הצפונית עזרה בתחום, וכך גם רוסיה.

לקריאה נוספת:
תחת עיניו הבוחנות של העולם: צפון קוריאה ציינה את יום עצמאותה
צפון קוריאה נערכת לשיגור נוסף; טראמפ: "יהיה יום עצוב אם נתקוף שם"
החרמת נכסי קים ואמברגו נפט: הסנקציות שארה"ב דורשת לצפון קוריאה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 25 באוגוסט 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי/רויטרס

בעקבות ניסוי הגרעין האחרון קראו קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית למועצת הביטחון של האו"ם להחריף את הסנקציות נגד פיונגיאנג. וושיגנטון ביקשה לקדם אמברגו נפט על קוריאה הצפונית וכן איימה לנתק את קשרי המסחר עם מדינות שייסחרו עמה בעצמן. צעדים נוספים שביקשה ארצות הברית לקדם כללו הקפאת נכסיו של קים וכן הטלת איסור נסיעה עליו למדינות אחרות.

הנשיא דונלד טראמפ אמר בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים כי פיונגיאנג "מתנהגת באופן שלילי וזה חייב להיפסק". הוא הוסיף כי פעולה צבאית נגדה היא אופציה קיימת וכי על אף שהיא לא בלתי נמנעת הוא מעדיף להימנע ממנה. "אם כן נבחר לנקוט בפעולה צבאית זה יהיה יום עצוב מאוד עבור קוריאה הצפונית", הוסיף.

טראמפ  חושף את תוכניתו לאפגניסטן. רויטרס, רויטרס
"יהיה יום עצוב אם נתקוף". טראמפ/רויטרס, רויטרס

שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, האן טה סונג, אמר בשבוע שעבר כי ניסוי הגרעין שערכה ארצו הוא "מתנה שנועדה ללא אחרת מאשר ארצות הברית". לדבריו, "ארצות הברית תמשיך לקבל מתנות כאלה כל עוד תמשיך להישען על פרובוקציות הרסניות וניסיונות עקרים ללחוץ על קוריאה הצפונית".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית לא יובילו לשינוי במשטר בפיונגיאנג, אלא "לקטסטרופה עולמית". הוא הוסיף כי אספקת הנפט הרוסית לקוריאה הצפונית היא זניחה, ברקע האפשרות להטל אמברגו נפט על המדינה המבודדת. "סיפקנו 40 אלף טונות נפט ומוצרי דלקים ברבעון", אמר. "זה כלום, שום חברת נפט רוסית משמעותית לא מספקת לשם נפט".

חגיגות לציון 69 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בצפון קוריאה, 9 בספטמבר 2017. רויטרס
חיילים במצעד צבאי בפיונגיאנג לציון 69 שנה להקמת המשטר, אתמול/רויטרס

אתמול ציינה קוריאה הצפונית את יום השנה ה-69 להקמת המשטר בחגיגות המוכרות, שכללו הנחת זרחי פרחים והשתחוות בפני פסליהם ותמונותיהם של מנהיג העבר, בעוד העולם עוקב מקרוב אחרי פיונגיאנג ברקע ההערכות שהיא עומדת בפני ניסוי נוסף.

בסיאול הזהירו כי השכנה מצפון עשויה לציין את האירוע בשיגור שלישי של טיל בליסטי בין-יבשתי, אך שום ניסוי לא זוהה במהלך היום במדינה המבודדת. בשנה שעברה, צוין האירוע החגיגי בניסוי גרעיני חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully