וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה נערכת לשיגור נוסף; טראמפ: "יהיה יום עצוב אם נתקוף שם"

8.9.2017 / 17:00

גורמים בדרום קוריאה העריכו כי פיונגיאנג תערוך ניסוי בטיל בליסטי לציון 69 שנים לכינונה, בשבת. וושינגטון מקדמת סנקציות חריפות במועצת הביטחון בשל ניסויי הטילים של משטר קים, אך סין דוחפת לחידוש הדיאלוג

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

קוריאה הצפונית תציין מחר (שבת) ב-9 בספטמבר את יום השנה ה-69 לכינונה כ"רפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה" וגורמים בקוריאה הדרומית מעריכים כי לכבוד המאורע תערוך פיונגיאנג ניסוי נוסף בטיל בליסטי לטווח ארוך. המתיחות בחצי האי הקוריאני עלתה השבוע לגבהים חדשים לאחר שביום ראשון הכריז משטרו של קים ג'ונג און על ניסוי גרעיני מוצלח בפצצת מימן. בהודעה רשמית שמסרה פיונגיאנג בעקבות הניסוי נטען כי ביכולתה להרכיב פצצת מימן על גבי טיל בליסטי. ניסוי בטיל שכזה נערך רק בשבוע שעבר, כשטיל ששיגרה קוריאה הצפונית חלף מעל יפן, טס למרחק של 2,700 קילומטרים ונחת במימי האוקיינוס השקט.

בעקבות ניסוי הגרעין האחרון קראו קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית למועצת הביטחון של האו"ם להחריף את הסנקציות נגד פיונגיאנג. וושיגנטון ביקשה לקדם אמברגו נפט על קוריאה הצפונית וכן איימה לנתק את קשרי המסחר עם מדינות שייסחרו עמה בעצמן. צעדים נוספים שביקשה ארצות הברית לקדם כללו הקפאת נכסיו של קים וכן הטלת איסור נסיעה עליו למדינות אחרות. הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי פיונגיאנג "מתנהגת באופן שלילי וזה חייב להיפסק". הוא הוסיף כי פעולה צבאית נגדה היא אופציה קיימת וכי על אף שהיא לא בלתי נמנעת הוא מעדיף להימנע ממנה. "אם כן נבחר לנקוט בפעולה צבאית זה יהיה יום עצוב מאוד עבור קוריאה הצפונית", הוסיף.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
קים ג'ונג און בעצרת צבאית בחודש שעבר/רויטרס

אולם, בכירים בממשלו של טראמפ הבהירו כי הדלת נותרה פתוחה לפתרון דיפלומטי למתיחות בחצי האי הקוריאני. זאת, בעיקר בשל ההערכות כי תגובת נגד של קוריאה הצפונית במקרה של פעולה צבאית תהיה הרסנית עבור ארצות הברית ובנות בריתה באזור חצי האי הקוריאני. סין, בת בריתה של קוריאה הצפונית, הודיעה כי על אף שיש צורך לרסן את פיונגיאנג יש להעדיף פתרון שיאפשר את החזרה לשולחן המשא ומתן בנוגע לניסויי הגרעין ושיגורי הטילים שהיא עורכת. נשיא סין שי ג'ינפינג שוחח היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והביע בפניו את תקוותו שפריז תוכל לסייע במאמצים לפתרון דיפלומטי של המתיחות בחצי האי הקוריאני.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום כי מוקדם מדי להסיק מסקנות לגבי נוסחה הסופי של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לגבי הסנקציות נגד פעולותיה של קוריאה הצפונית. מוקדם יותר הודיע שר החוץ של הפיליפינים אלן פיטר קייטאנו כי ארצו תשהה את קשרי המסחר עם פיונגיאנג בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. "נשתף פעולה באופן מלא עם החלטת מועצת הביטחון לרבות הסנקציות הכלכליות", מסר קייטאנו לאחר פגישה עם שגריר ארצות הברית במנילה. הלילה הודיעה מקסיקו כי היא דורשת משגריר קוריאה הצפונית לעזוב את המדינה בתוך 72 שעות בעקבות ניסוי הגרעין שנערך ביום ראשון.

עוד באותו נושא

החרמת נכסי קים ואמברגו נפט: הסנקציות שארה"ב דורשת לצפון קוריאה

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא פינלנד בבית הלבן 28 באוגוסט 2017. רויטרס
מבקש לקדם חרם על מדינות שייסחרו עם פיונגיאנג. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully