וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת נכסי קים ואמברגו נפט: הסנקציות שארה"ב דורשת לצפון קוריאה

7.9.2017 / 5:35

בפנייה למועצת הביטחון של האו"ם, ביקשה וושינגטון להטיל אמברגו נפט על פיונגיאנג, להחרים את נכסיו של השליט קים ולאסור עליו לנסוע בעולם. טראמפ שוחח עם נשיא סין: "פעולה צבאית בקוריאה הצפונית לא תהיה הבחירה הראשונה"

צילום: CNN

המשבר בקוריאה הצפונית - עדכונים אחרונים:

* נשיא ארצות הברית טראמפ ונשיא סין שי שוחחו בטלפון בעקבות הניסוי שביצעה קוריאה הצפונית
* טראמפ: פעולה צבאית נגד פיונגיאנג "לא תהיה הבחירה הראשונה"
* משרד החוץ בבייג'ינג: "עובדים למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין"
* פוטין: בלתי אפשרי לפתור את המשבר באמצעות סנקציות ולחץ

ארצות הברית ביקשה הערב (רביעי) ממועצת הביטחון של האו"ם להטיל שורה של סנקציות על קוריאה הצפונית, בעקבות הניסוי הגרעיני שביצעה בתחילת השבוע. בין הצעדים המבוקשים: אמברגו נפט, חרם על ייצוא טקסטיל ועל עובדים קוריאנים ברחבי העולם, איסור נסיעה על השליט קים ג'ונג און והקפאה של הנכסים שלו.

מוקדם יותר הערב, שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג ודן עמו במשבר בחצי האי הקוריאני. טראמפ אמר לאחר השיחה כי כי פעולה צבאית נגד פיונגיאנג "לא תהיה הבחירה הראשונה" שלו, וכי הוא מאמין ששי מסכים איתו "במאה אחוז". לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לא ידוע אם סין תומכת בהצעת הסנקציות האמריקנית.

טראמפ ושי דנו, בין היתר, בניסוי שביצעו בתחילת השבוע הקוריאנים, שהיה בעוצמה מוערכת של 120 קילוטון - חזק פי שישה מהניסוי הקודם שבוצע בספטמבר אשתקד - ופי שמונה מהפצצה שהוטלה על הירושימה ב-1945. שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי קראה למועצת הביטחון להצביע בנושא הקוריאני כבר ביום שני, לאחר הניסוי, אך השגריר הרוסי וסילי נבנזיה אמר אז כי העיתוי מוקדם מדי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת ה-G20, 8 ביולי 2017. רויטרס
טראמפ עם שי ג'ינפינג, לפני כחודשיים/רויטרס

"הייתה לנו שיחה מאוד כנה ומאוד חזקה, שנמשכה הרבה זמן", אמר טראמפ. "הוא רוצה לעשות משהו, נראה אם הוא יוכל לעשות את זה או לא, אבל לא נשלים עם מה שקורה בקוריאה הצפונית".

מהבית הלבן נמסר כי "שני המנהיגים גינו את הצעדים הפרובוקטיביים ומערערי היציבות, ואמרו כי המסלול שבו צועדת קוריאה הצפונית מסוכן לשלום העולם ומנוגד לאינטרסים שלה עצמה. השניים התחייבו לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם ולנקוט צעדים נוספים במטרה להשגת פירוז גרעיני בחצי האי הקוריאני".

במשרד החוץ בבייג'ינג אמרו כי שי אמר בשיחה כי "סין עובדת למען המטרה של פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני". הוא הוסיף כי "זה הכרחי שנישאר בנתיב של פתרון בדרכי שלום", ואמר לטראמפ כי יש לפתור את הקונפליקט בקוריאה באמצעות דיאלוג והתייעצות.

מוקדם יותר היום, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי בלתי אפשרי לפתור את המשבר באמצעות סנקציות ולחץ בלבד. אתמול הזהיר פוטין מפני "קטסטרופה עולמית", והיום הוא קרא שוב לחזור לשולחן המשא ומתן בעודו מגנה את הניסוי האחרון ואומר כי מוסקבה אינה מכירה בזכותה של פיונגיאנג לגרעין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה אמר שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין כי אם האו"ם לא יטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית וושינגטון תפעל נגד מדינות שייסחרו עם פיונגיאנג. לדבריו, הוא כבר ניסח צו נשיאותי בנושא הממתין לחתימתו של הנשיא דונלד טראמפ. "הצו יאפשר לי להפסיק את קשרי המסחר עם מדינות הסוחרות עם קוריאה הצפונית ולהטיל עליהן סנקציות", הבהיר מנוצ'ין בשיחה עם כתבים. "הנשיא ישקול זאת בבוא העת, לאחר שיאפשר לאו"ם זמן להגיב בנושא".

בתוך כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס", מפי גורם ממשל בכיר, כי הבית הלבן הקפיא את ההליכים לבחינת פרישה מהסכם הסחר עם קוריאה הדרומית. משרד המסחר של סין הודיע כי ימשיך לפעול בנושאי מסחר מול קוריאה הצפונית באופן שיבטיח "שלום ויציבות" בחצי האי הקוריאני ושיקדם את פירוז האזור מנשק גרעיני.

סיאול הודיעה הלילה על פריסת עוד ארבע סוללות של מערכת ההגנה מפני טילים של צבא ארצות הברית THAAD ברחבי המדינה. על פי הודעת משרד ההגנה בסיאול הסוללות הנוספות נפרסו מדרום לבירה - ויצטרפו לשתי סוללות ומכ"ם הנמצאים כבר באותו אזור. 38 מפגינים התעמתו עם המשטרה באזור פריסת המערכת שנגדה מחו. לדברי הרשויות 21 מפגינים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי אך סבלו מפציעות קלות בלבד.

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
שיגור הטיל הבליסטי שערכה קוריאה הצפונית לעבר יפן בשבוע שעבר/רויטרס

שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, האן טה סונג, אמר שלשום כי ניסוי הגרעין שערכה ארצו הוא "מתנה שנועדה ללא אחרת מאשר ארצות הברית". לדבריו, "ארצות הברית תמשיך לקבל מתנות כאלה כל עוד תמשיך להישען על פרובוקציות הרסניות וניסיונות עקרים ללחוץ על קוריאה הצפונית".

הניסוי השישי שערכה פיונגיאנג ביום ראשון הגיע למרות החרפת הסנקציות שהוטלו על המשטר הקומוניסטי המבודד, בעקבות שני ניסויים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים שערך ביולי. הפיצוץ שנרשם, וגרם לרעידות אדמה, היה החזק ביותר בעוצמתו מבין כל הניסויים הקודמים - מה שמצביע על התקדמותה של המדינה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

בחודש שעבר איים טראמפ על שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ב"זעם ולהבות שהעולם טרם ראה", אם לא יחדל מהתנהגותו הפרובוקטיבית.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully