וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת עיניו הבוחנות של העולם: צפון קוריאה ציינה את יום עצמאותה

9.9.2017 / 22:41

בקהילה הבינלאומית עקבו מקרוב אחרי החגיגות לציון 69 שנה מאז הקמת המשטר הקומוניסטי, בצל ההערכות שפיונגיאנג מתכוננת לשיגור נוסף. ואולם, פרט למצעדים המסורתיים, לא נרשמה פרובוקציה צבאית מצד המדינה המבודדת

צילום: CNN

קוריאה הצפונית ציינה היום (שבת) את יום השנה ה-69 להקמת המשטר בחגיגות המוכרות, שכללו הנחת זרחי פרחים והשתחוות בפני פסליהם ותמונותיהם של מנהיג העבר, בעוד העולם עוקב מקרוב אחרי פיונגיאנג ברקע ההערכות שהיא עומדת בפני ניסוי נוסף.

בסיאול הזהירו כי השכנה מצפון עשויה לציין את האירוע בשיגור שלישי של טיל בליסטי בין-יבשתי, אך שום ניסוי לא זוהה במהלך היום במדינה המבודדת. בשנה שעברה, צוין האירוע החגיגי בניסוי גרעיני חמישי. ביום ראשון ערכה קוריאה הצפונית את הניסוי השישי שלה, העוצמתי ביותר עד כה, שגרר תגובות נזעמות מצד הקהילה הבינלאומית.

לקוריאה הצפונית יש היסטוריה ארוכה של ציון תאריכים משמעותיים במפגנים צבאיים, אך הניסויים האחרונים פורשו כחלק ממהלך שנובע בעיקר מצרכים טכנולוגיים, נוכח האצת המאמצים לשיפור הארסנל הגרעיני שלה.

"מאחר שאנחנו תומכים לחלוטין במנהיג העליון המכובד שלנו קים ג'ון און, המדינה שלנו תהיה חזקה יותר בתור מעצמה גרעינית המסתמכת על עצמה, ויהיה לנו עתיד גדול", אמר פאק קום הייאנג, תושב הבירה שהגיע לאתר בעיר שבו מוצבים פסלי ברונזה של מנהיגיה הקודמים של המדינה הקומוניסטית.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה נערכת לשיגור נוסף; טראמפ: "יהיה יום עצוב אם נתקוף שם"
החרמת נכסי קים ואמברגו נפט: הסנקציות שארה"ב דורשת לצפון קוריאה

חגיגות לציון 69 שנה להקמת המשטר הקומוניסטי בצפון קוריאה, 9 בספטמבר 2017. רויטרס
חיילים במצעד צבאי בפיונגיאנג לציון 69 שנה להקמת המשטר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully