וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: רוחאני סירב להיפגש עם טראמפ בשולי עצרת האו"ם

29.10.2017 / 22:50

משרד החוץ בטהראן טען כי נשיא המדינה דחה הצעה מצד ארה"ב בזמן ביקורו האחרון בניו יורק. בוושינגטון לא הגיבו לדיווח, שמגיע אחרי שטראמפ הכריז על מדיניות תקיפה יותר נגד איראן. "נמשיך לייצר טילים", הבטיח רוחאני

רויטרס

(נשיא איראן חסן רוחאני בחודש שעבר: "נשפר את יכולות הטילים שלנו")

נשיא איראן חסן רוחאני דחה הצעה להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בחודש שעבר – כך טען היום (ראשון) משרד החוץ בטהראן, שמסר כי "הכוונה שהובעה על ידי הצד האמריקני לא אושרה על ידי הנשיא רוחאני". בוושינגטון טרם התייחסו לדיווח.

ב-2013, שוחח נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה עם רוחאני בטלפון, אחרי זכייתו בבחירות לנשיאות באותה שנה. היה זה הקשר הישיר רםה-דרג ביותר זה כמה עשורים, אחרי שיחסי שתי המדינות נותקו בעקבות המהפכה האסלאמית ב-1979. רוחאני ספג ביקורת על השיחה עם אובמה מצד גורמים שמרניים, אך מאז המגעים בין הצדדים נותרו ברמת שרי החוץ.

מאז נכנס טראמפ לבית הלבן, התדרדרו יחסי שתי המדינות, כשנשיא ארצות הברית לא אשרר מוקדם יותר החודש את הסכם הגרעין. הבוקר תקף רוחאני את טראמפ על כך, וכן הבהיר כי לא יעצור את תכנית הטילים של ארצו, אחרי שבית הנבחרים אישר סנקציות חדשות נגד התכנית. בוושינגטון חוששים כי הטילים מסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים, טענה שבטהראן דוחים על הסף.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: עונש מוות ל"סוכן מוסד" שהורשע במסירת סודות גרעין לישראל
למרות הפיוס: באיראן ממשיכים לדחוף את חמאס לבצע פיגועים
בכיר סעודי: "עימות עם איראן הוא לא שאלה של 'אם', אלא של 'מתי'"

נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס
תוקף את התנהלות ארה"ב. רוחאני, בחודש שעבר/רויטרס

רוחאני אמר כי "ייצרנו, אנחנו מייצרים ונמשיך לייצר טילים". לדבריו, "אתם (ארצות הברית) מתעלמים מהסכמים בינלאומיים שאושרו על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, ומצפים שאחרים יישאו וייתנו אתכם?". עוד אמר רוחאני כי בשל התנהגותה של ארצות הברית, "היא יכולה לשכוח מכל דיונים או הסכמים עתידיים עם מדינות אחרות" - באמירה שככל הנראה מתייחסת לקוריאה הצפונית, שהמתיחות בינה לבין ארצות הברית גוברת בחודשים האחרונים.

בנאום שנשא לפני כשבועיים, ובו הציג מדיניות חדשה כלפי איראן, אמר טראמפ כי הוא אינו מאשרר את הסכם הגרעין, בטענה שאיראן אינה "עומדת ברוח ההסכם", ואף איים לבטלו. בעקבות זאת, ההסכם עבר לעיונו של הקונגרס, שאמור להחליט בתוך 60 יום אם להטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015.

אירופה ורוסיה הביעו צער על המהלך של טראמפ וקראו לו לשמור על ההסכם, ואילו מדינות המפרץ, וכן ישראל, בירכו אותו על העמדה התקיפה נגד איראן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות כלפי איראן. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות כלפי איראן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully