וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עונש מוות ל"סוכן מוסד" שהורשע במסירת סודות גרעין לישראל

24.10.2017 / 16:42

התביעה בטהראן הודיעה כי העונש הוטל על אדם שהורשע בכך שהמידע שהעביר הוביל לשורת התנקשויות במדעני גרעין תמורת כסף ומגורים בשבדיה. בעשור האחרון, אירעו שורת חיסולים מסתוריים שיוחסו למוסד

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

איראן גזרה עונש מוות על אדם שהורשע בהעברת מידע לישראל, שהוביל להתנקשויות בשורת מדענים הקשורים לתכנית הגרעין של המדינה - כך הודיעה היום (שלישי) התביעה בטהראן.

"האדם ערך שורת מפגשים עם המוסד והעביר להם מידע רגיש על צבא איראן ועל אתרים גרעיניים בתמורה לכסף ולמגורים בשבדיה", צוטט התובע עבאס ג'עאפרי דולטבדי בסוכנות הידיעות תסנים.

לדברי התובע בטהראן, אותו "סוכן" העביר מידע על 30 גורמים איראניים בכירים בפגישות שקיים עם יותר משמונה אנשי מוסד בשורה ארוכה של מפגשים. אותם בכירים היו מעורבים במחקר, בסוגיות צבא ובמיזמי גרעין, בהם שניים שחוסלו בפיצוצים ב-2010 – מהנדס הגרעין מג'יד שהרירי והפיזיקאי מסעוד עלי מוחמדי.

מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית נוהגת להכריז מעת לעת על עונשים דומים על מי שהורשע בעבירות ריגול, אם כי לא ברור אם הם אכן מיושמים בסופו של דבר. ישראל הואשמה פעמים רבות על ידי איראן בחיסול גורמים בכירים ובמתקפות סייבר נגד תכנית הגרעין שלה, אך בירושלים שמרו על עמימות בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
כדי לאזן את השפעת איראן, עיראק מחממת את היחסים עם סעודיה
תיעוד: איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ

הכור הגרעיני בעיר בושהר – איראן, ספטמבר 2014. AP
הכור הגרעיני בבושהר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully