וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ

23.9.2017 / 10:11

מועד השיגור לא נמסר, אך לפי ההערכות מדובר בניסוי בוצע בתחילת השנה. טהראן חשפה את הטיל "חורמשהר" במצעד צבאי על רקע רצונה של ארה"ב לערוך שינויים בהסכם הגרעין שנחתם עמה בשנת 2015

צלמים זמניים מורשים

איראן חשפה ניסוי בטיל בליסטי חדש - כל הפרטים:

- רשת הטלוויזיה הרשמית במדינה פרסמה תיעוד של הניסוי שנערך במועד לא ידוע
- איראן חשפה אתמול את הטיל הבליסטי "חורמשהר" שמגיע לטווח של 2,000 קילומטרים
- על פי ההערכות, הניסוי בטיל נערך בתחילת שנת 2017
- נשיא איראן רוחאני תמך בנאומו באו"ם בהשארת הסכם הגרעין על כנו

איראן הודיעה אמש (שישי) כי ערכה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי לטווח בינוני חדש ,למרות אזהרותיה של ארצות הברית. מועד שיגור הטיל לא נמסר, אך אתמול חשפה לראשונה איראן את הטיל מסוג "חורמשהר" המגיע לטווח של 2,000 קילומטרים. בדיווח של סוכנות הידיעות "תסנים" נראה הטיל, מוצג במצעד צבאי בטהראן לרגל "שבוע ההגנה המקודשת" במדינה, המציין את המלחמה עם עיראק שהתנהלה בשנות השמונים.

בחודש ינואר ערכה איראן ניסוי בטיל בליסטי, לראשונה מאז נכנס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתפקידו. לפי הדיווח הניסוי שנערך בתחילת השנה בחן את יכולותיו של טיל לטווח בינוני, ככל הנראה מדגם "חורמשהר" שנחשף אתמול. הטיל הבליסטי טס למרחק של 965 קילומטרים לפני שהתפוצץ באוויר. עוד נמסר כי הניסוי בחן את החלק האחראי להשבת הטיל לאטמוספירה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחודש ינואר לשיגור הטיל הבליסטי, ומסר: "מדובר בהפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון. אני מתכוון להעלות בפני הנשיא טראמפ את הצורך בחידוש הסנקציות נגד איראן - סנקציות נגד הטילים הבליסטיים וסנקציות נוספות נגד הטרור - וגם טיפול בכל ההסכם הכושל הזה של הגרעין".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: מערכות ההצבעה לנשיאות ב-21 מדינות היו יעד להאקרים רוסים
"הרופא טיפל בעקיצה בתרופה זולה - ואבא מת לנו מול העיניים"
נער כבן 15 נהרג בתאונה בין שני כלי רכב ליד ביתר עילית

איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הניסוי בטיל הבליסטי החדש/מערכת וואלה! NEWS

דוח שחיבר מכון מחקר אמריקני ופורסם אתמול בסוכנות הידיעות "רויטרס" חושף כי תקלות רבות בצנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום תרמו לכך שאיראן עמדה בתנאי הסכם הגרעין - זאת, על אף שנעשו בשגגה. בדוח שחיבר המכון למדע ולביטחון לאומי צוין כי ממשלו של טראמפ הטיל פיקוח נוקשה יותר על המגבלות שהוטלו על איראן במסגרת ההסכם. עוד נכתב כי "איראן צפויה להמשיך ולבחון את גבולות ההסכם, לבצע הפרות ולפרש הבנות בצורה לא מבוססת" וכי "סביר להניח כי יהיו מאבקים רבים כדי לשמור על איראן במסגרת מגבלות ההסכם בכל פרק הזמן שלו".

אתמול אמר רוחאני כי הסכם הגרעין שעליו חתמה איראן עם המעצמות בשנת 2015 הוא הסכם טוב וכי לא ניתן לפתוח אותו למשא ומתן חדש. זאת, לאחר שבנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום רביעי הצהיר כי "הדרך היחידה" שארצו רואה לפתרון המשבר סביב תכנית הגרעין שלה היא דיאלוג. בנאומו באו"ם תקף רוחאני את דברי נשיא ארצות הברית טראמפ שכינה את הסכם הגרעין "מביך" ואמר כי דבריו של האחרון היו "מלאים בשנאה ובהאשמות חסרות בסיס".

איראן הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, 22 בספטמבר 2017. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
הטיל שנחשף במצעד, אתמול/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully