וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחו את השואה": משלט רחוב אנה פרנק בפתח תקווה נשמט פרט חשוב

בשלט המוצב בעיר מוצגת אנה פרנק כ"ילדה יהודיה בהולנד שזכתה בפרסום עולמי בגלל יומן שכתבה". פרסום תמונת השלט עורר רעש ברשת. חבר מועצת העיר: "זילות וזלזול". עיריית פ"ת: "נפלה טעות קולמוס"

שם רחוב אנה פרנק בפתח תקווה 22 באוקטובר 2017. ורדה בן לולו, מערכת וואלה! NEWS
רחוב אנה פרנק בפתח תקווה. השואה הושמטה/מערכת וואלה! NEWS, ורדה בן לולו

"ילדה יהודיה בהולנד שזכתה בפרסום עולמי בגלל יומן שכתבה". כך מתוארת אנה פרנק בשלט רחוב בעיריית פתח תקווה, כפי שצולם השבוע. תושבים בעיר התפלאו מהתיאור, שבו לא מופיעה המילה "שואה", או כל אזכור לגורלה של פרנק, שמתה במחנה הריכוז ברגן בלזן בהיותה בת 16 ב-1945. "חבל שלא מצאו לנכון לציין גם את גורלה של אנה פרנק בנוסף לעובדה שכתבה יומן", אמר תושב העיר. "היא נשמעת כמו כוכבת של ערוץ הילדים, ולא כמו ילדה שמצאה את מותה בנסיבות אכזריות. שכחו את השואה". פרסום תמונת השלט עוררה סערה ברשת, וגולשים רבים התפלאו על התיאור.

חבר מועצת העיר רמי גרינברג אמר בתגובה כי "כחבר מועצת העיר דרשתי לא אחת לפעול להעצים את האישים שתרמו למדינה ולעיר, כראוי גם לכבודם וגם לכבוד המורשת של העיר ומדינת ישראל. יש הרבה דרכים לעשות זאת, ולצערי ההגדרה של הרחוב על שם הגיבורה אנה פרנק מוכיח את הזילות והזלזול בגיבורי ישראל. דרשתי לטפל בזה, אך עיריית פתח תקווה עסוקה בלהוציא עשרות מיליונים על עמותות פוליטיות ויחסי ציבור של ראש העיר".

עוד בוואלה! NEWS:
בסכום גבוה מהמצופה: שיר שכתבה אנה פרנק נקנה במכירה פומבית
נערכים מול חיזבאללה וסוריה: הספינות שיגנו על אסדות הגז בלב הים
נתניהו בישיבה לציון רצח רחבעם זאבי: "לא ניתן למחוק את מורשתו"

אנה פרנק. Anne Frank Center, HO, AP
אנה פרנק, נספתה בשואה ממחלת הטיפוס/AP, Anne Frank Center, HO

"כנראה העסקנות הקטנה חשובה יותר מחיזוק הערכים הציוניים שמחזיקים את עם ישראל ומדינת ישראל", הוסיף גרינברג. מעיריית פתח תקווה נמסר כי "מדובר בשלט מאוד ישן שניתנה הנחייה לחדשות. אכן, סיפור חייה של אנה פרנק התפרסם בעולם בעיקר בשל יומנה. בשלט נפלה טעות קולמוס בה לא צוין שהיא ומשפחתה נספו בשואה".

זכרה של אנה פרנק עלה השבוע גם בכותרות באיטליה, כשאוהדי קבוצת הכדורגל לאציו הפיצו לפני משחק הקבוצה מול קבוצת קליארי מדבקות של אנה פרנק לבושה במדי היריבה העירונית רומא, ואף ריססו גרפיטי עם כתובות אלימות באיצטדיון. התקריות הן חלק משרשרת של אירועים שבהם מעורבים אוהדי לאציו, המכנים את רומא "היהודים", ככינוי גנאי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully