וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסכום גבוה מהמצופה: שיר שכתבה אנה פרנק נקנה במכירה פומבית

שיר בן שמונה שורות שחיברה הילדה היהודייה מהולנד לפני שהסתתרה מהנאצים, נקנה ב-140 אלף אירו, כמאה אלף יותר מההערכות. היא שלחה אותו לאחותה של חברתה הטובה, אך חלק ממנו הועתק ממגזין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שיר שחיברה אנה פרנק נקנה אתמול (רביעי) ב-140 אלף אירו במכירה פומבית בהולנד, בסכום גבוה בהרבה מהמצופה. השיר בן שמונה השורות, שאותו כתבה הילדה היהודייה בטרם משפחתה החלה להתחבא מהנאצים, נשלח לחברה ב-1942. בית המכירות העריך את החיבור בסכום של 30 עד 50 אלף אירו.

השיר נשלח ל"כרי-כרי היקרה" – כריסטיאן ואן מארסן, אחותה הגדולה של חברתה הטובה ז'קלין - ב-28 במרץ 1942, ארבעה חודשים לפני שמשפחת פרנק החלה להסתתר בחלק סודי בבית מאימת הכוחות הגרמניים. בית המכירות שבעיר הארלם מסר כי ז'קלין אמרה כי היא מוכרת את החיבור מאחר שהיא ידעה שבעיני אחותה כרכוש בעל ערך. לדבריה, היא קרעה אותו מהאלבום שלה והעבירה לו אותו בשנת 1970.

ארבע השורות הראשונות בשיר, שעודדו את כריסטיאן לעבוד קשה בבית הספר, ככל הנראה הועתקו ממגזין. החלק השני, ששמר על אותו סגנון, הוא ככל הנראה פרי יצירתה של אנה. במהלך המכירה הפומבית צוינה העובדה שהיא החליפה את כתב היד במהלך הכתיבה.

אנה נשלחה לאושוויץ יחד עם בני משפחתה. היא ואחותה מרגוט הועברו בהמשך למחנה ברגן בלזן, שם הן מתו מטיפוס הבהרות. יומניה שכתבה במהלך התקופה שהסתתרה מהנאצים התפרסמו לאחר מותה והפכו אותה לאחד הסמלים הבולטים ביותר של השואה.

(עדכון ראשון: 23:04)

שיר שחיברה אנה פרנק ונמכר במכירה פומבית בהולנד, 23 בנובמבר 2016. AP
השיר שחיברה אנה פרנק ונקנה במכירה פומבית, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully