וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים מול חיזבאללה וסוריה: הספינות שיגנו על אסדות הגז בלב הים

24.10.2017 / 14:01

צה"ל נערך לקליטת ספינות סער 6 עד 2020, במטרה לשדרג את מערך ההגנה מפני התקפות טילים ומטוסים לא מאוישים מגבול הצפון. כחלק מההיערכות, נעשות הסבות בספינת נירית, באמצעות שדרוג מערכות המכ"מ, הלוחמה האלקטרונית והתצפית

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

בחיל הים מאיצים את ההיערכות לקליטת ספינות סער 6 ב-2019 וב-2020, שתכליתן להשתלב בהגנה על פרויקט המים הכלכליים של ישראל הכולל את אסדות הגז בלב הים. בחודשים האחרונים עברה ספינת הטילים "נירית" מדגם סער 4.5 תהליך הסבה, כחלק מתכנית רחבה של שדרוג מערך ספינות מדגם זה.

תוכנית הסבת אח"י סופה היא מדרגה משמעותית בתוכנית הרב שנתית בראייה ארגונית להתאמת מערכות הלחימה של כוחות זרוע הים להתמודדות עם בניין הכוח של חיזבאללה וצבא סוריה. קצין בכיר בחיל הים אמר: "השלב הזה נועד להכין אותנו לקליטת ספינות סער 6. נלמד איך משתמשים במערכות וכשנקלוט את הספינות החדשות נדע איך להשתמש במערכות בצורה טובה יותר".

ספינות המגן סער 6 אמורות בין היתר להשתלב כרכיב בהגנה האווירית של מדינת ישראל, שמירה על חופש השיט והגנת הגבולות. במסגרת תכנית זו נעשות מספר הסבות באח"י סופה במספר תחומים ובהם מערכות מכ"ם, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות מחשוב, מערכות שליטה ובקרה ומערכות תצפית.

אח"י סופה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אח"י סופה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

עוצמתה של אח"י סופה מבוססת בין היתר על מערכת המכ"ם החדשה "מגל אש", מערכת רב משימתית, בעלת יכולת שידור מתקדמת המציגה שיפורים משמעותיים ביחס לקיים בטווחי הגילוי, יכולות העקיבה והדיוק. קצין בכיר בחיל הים אמר: "'מגל אש' מותאם טוב יותר לאופי האיומים מולם נדרשת להתמודד הזרוע בזירות הלחימה השונות".

תהליך הרכש של חיל הים מהתעשייה האווירית כולל 11 מכ"מים דומים שיותקנו בכל ספינות הטילים של זרוע הים. המכ"ם החדשני המבוסס על פיתוח טכנולוגי ייחודי של אלתא, חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית, מאופיין בהיותו קל משקל ומהווה חלק אינטגרלי ממערכות הלחימה המותקנות בספינות הטילים. המכ"ם מסוגל לייצר מספר רב של אלומות הסורקות סימולטנית מטרות ימיות ואוויריות, אזורים נבחרים ונותן ללקוח תמונת מצב באיכות גבוהה ביותר גם בתנאי סביבה קשים הקיימים בזירה הימית.

המכ"ם יכול לבצע מספר משימות בו זמנית כגון גילוי וסיווג מטרות ימיות, מעקב אחר מספר רב של מטרות, השתלבות במערכת להנחיית נשק להגנה ותקיפה ועוד. ישראל לופה, מנהל מפעל משגב באלתא אמר: "המערכת הייחודית תשדרג את המבצעיות של ספינות הטילים סער 4.5 וסער 5 ותהווה חלק בלתי נפרד מהיכולות העתידיות של זרוע הים הישראלית".

עוד הותקנו על אח"י סופה מערכות ל"א חדשות ומתקדמות יותר עם ביצועים גבוהים יותר. המערכות בעלות יכולות שיבוש גבוהות יותר, ומשגרות מטעים ואותות רדיו לעבר טילים המשוגרים לכיוון הספינות במטרה לתת הגנה מלאה לספינה. בנוסף, הותקנה גרסה חדשה למערכת המחשוב הספינתית, שייעודה להיות כוח מחשוב ספינתי חזק ומתקדם יותר. בנוסף, הותקנה גם גרסת שו"ב חדשה, המציגה שיפורים בבניית התמונה המבצעית.

אח"י סופה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אח"י סופה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
אסדת גז/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully