וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנן שאולץ להתפטר מגן ילדים בלחץ ההורים: "חלק התנצלו, רבים תמכו"

24.10.2017 / 7:33

לאחר פרסום המקרה בוואלה! NEWS, הגיעו אל א' שיחות והודעות תמיכה. בין היתר קיבל הצעות לייצוג משפטי ולעבודות שמרטפות ביישוב: "מקווה שאירוע חריג כזה לא ייקרה שוב". עבודתו הסתיימה לאחר לחץ הורים בגן: "יש לי בעיה שהוא גבר, לא מתאים לי שיחליף לבת שלי"

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
א' הביע תקווה שנציגי ציבור ייחשפו למקרה. אילוסטרציה/שי מכלוף

"מאז פרסום הכתבה אני ובני משפחתי מקבלים עשרות טלפונים והודעות מאנשים שמגנים את הפיטורים", סיפר בהתרגשות לוואלה! NEWS א', הגנן שאולץ לדבריו להתפטר מעבודתו בפעוטון ביישוב קדימה-צורן עקב לחץ שהפעילו חלק מההורים על ההנהלה. "קיבלתי שיחות מעורכי דין שהציעו לייצג אותי בחינם בתביעה נגד הגן והחברה למתנ"סים, השיא היה שאחד מהורי הילדים בפעוטון התקשר להתנצל על המקרה המביש ועל התגובה החריפה של אשתו. מצד שני התקשרה גברת נחמדה והציעה לי עבודות שמרטפות בשלושה גנים במועצה. אני מאוד מעודד ומקווה שאירוע חריג כזה לא ישוב. אני מקווה שנציגי הציבור והפוליטיקאים יקראו את הכתבה ויעבירו מסר ברור לציבור".

בשבוע שעבר קיבלו הורי הילדים בפעוטון הודעה על קבלתו של א' כגנן. "הורים יקרים, שמחים לבשר שלצוות המעון הצטרף א' כמטפל. א' יעבוד שלושה ימים בשבוע בכיתת הבוגרים ובימים אלו הסייעת תעבוד בכיתת הפעוטות", נכתב בהודעה. "אנו ערים לחששות של חלקכם אך משוכנעים כי א' מתאים לעבודה ויתרום רבות לילדים. מעבר להמלצות האישיות על א', ישנם מחקרים רבים המצביעים על התועלת בנוכחות דמות גברית בגילאים אלו. חובת ההוכחה היא על א' ועלינו ונשמח למשוב לאחר תחילת עבודתו".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש: מתנגד לחוק האוסר על חקירות ראש ממשלה, זה אבסורד
גורמים צה"ל על דברי ליברמן: "לא ברור אם הירי מסוריה היה מכוון"
אלמנת החייל על הטלפון מטראמפ: "רק גרמה לי לבכות יותר"

הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן. קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים, צילום מסך
הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן/צילום מסך, קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים

ההודעה עוררה סערה בקרב הורים בגן, ולידי וואלה! NEWS הגיעו התכתבויות בקבוצות ווטסאפ בנושא קבלתו של א' לעבודה. "יש לי בעיה עם העובדה שהוא גבר, לא מתאים לי גבר שיחליף לבת שלי", כתבה אחת האמהות. אם אחרת חיזקה את דבריה וכתבה בקבוצת ההורים: "מקומם, החלטה לא הגיונית בכלל. באמת שמגיע לנו קצת נחת". אם נוספת כתבה: "גם לי זה מפריע, אנחנו חיים בעולם מפחיד"; ואחרת הוסיפה כי "זה מאוד לא הגיוני שמטפל ממין זכר יחליף חיתול לילדות".

בעקבות הסערה החליטו חלק מההורים לא לשלוח את ילדיהם לגן עד שהגנן יוחלף בגננת. ההורים נתנו כדוגמה למאבק מוצלח בנושא מקרה זהה בקבוצה אחרת בפעוטון עם אותו גנן. "לפני חודש א' בישר להורים כי הוא נכנס לעבוד בכיתה שלהם. במחאה שלחו למנהלת הודעה כי אם הוא מתחיל לעבוד, הילד יוצא מהגן", כתבו הורים בפעוטון. עוד הוסיפו ההורים, שכשהיה רוב למאבק – הנהלת המעון ביטלה את העסקתו של א'.

ואכן, באותו יום שבו החל א' את עבודתו בגן, הייתה הנוכחות דלה מאוד. יותר מעשרה ילדים נעדרו, מתוך כ-30. באותו יום התקיימה פגישה עם המנהלים, שנכנעו להורים, ו-א' סיים את עבודתו. בהודעה שנשלחה להורים בסוף השבוע האחרון נכתב: "הורים יקרים שלום רב, הגנן לא ימשיך איתנו".

עוד באותו נושא

"גבר יחליף לבתי חיתול? מפחיד": גנן אולץ לעזוב בשל מחאת הורים

לכתבה המלאה
הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן. קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים, צילום מסך
הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן/צילום מסך, קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים

גם ביטול קבלתו של א' לעבודה קומם חלק מההורים בגן. אחת האמהות אמרה לוואלה! NEWS כי "מקומם לדעת שהמקום שאליו אני שולחת את ילדיי כפוף לדעות חשוכות. הייתי מצפה ממקום שבו יש מנהלת לנקוט גישה אחרת כלפי המין השני. השיח בכלל לא היה צריך להגיע לזה. אדם הוא אדם, ויש לבחון אותו לפי כישוריו בטיפול בילדים, שלא נבדקים בקרב מטפלות. זו צביעות מגדרית".

יו"ר ארגון "שונים ושווים", הפועל לקידום שוויון הזדמנויות בין נשים וגברים, הילה שי וזאן מסרה כי: "החלטת החברה למתנ"סים להיכנע ללחץ ההורים ולהביא להתפטרותו של הגנן היא החלטה מפלה ושגויה מיסודה ובאה להתייחס לגברים המבקשים לעבוד בתחום החינוך כאשמים עד אשר תוכח חפותם. אין לי ספק כי הגנן נבחר על סמך ניסיונו וכישוריו ועל כן אני מצרה על התנהלות החברה למתנ"סים, אף לא פחות מכך גם על אלו של הורי הגן. טוב יעשו כל הגורמים הרלוונטיים אם יתקנו את העוול ויפעלו להשבתו המידית של הגנן לתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully